رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: فعالیت بدنی شدید مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، موجب تلخ شدن شیر مادر می‌شود و به همین علت شیرخوار از خوردن شیر امتناع می‌کند.
کد خبر: ۳۲۲۴۴۸

پریسا ترابی در گفتگو با فارس افزود: فعالیت بدنی مناسب برای بهبود وضعیت جسمانی و روانی مادر شیرده از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: ورزش منظم و در حد متعادل مانعی برای شیردهی مادر محسوب نمی‌شود، اما گاهی دیده می‌شود که پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، طعم تلخ در شیر ایجاد می‌شود.

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: در این مواقع لازم است مادر قبل از شیردادن، سینه خود را بشوید و اگر هنوز شیرخوار مایل به شیر خوردن نیست، مقدار کمی از شیر خود را قبل از تغذیه شیرخوار دور بریزد و بعد به نوزاد خود شیر بدهد.

ترابی اضافه کرد: مادر شیرده اگر مبتلا به سوء تغذیه باشد، می‌تواند شیر تولید کند، اما باید توجه داشت که در چنین شرایطی ذخایر غذایی بدن مادر صرف تولید شیر می‌شود و در نتیجه مادر به دلیل تخلیه ذخایر بدنی خود، احساس ضعف، خستگی و بی‌حوصلگی می‌کند و توان مراقبت از کودک را نخواهد داشت.

وی گفت: تغذیه مناسب مادر در دوره شیردهی برای پیشگیری از سوء تغذیه نوزاد بسیار مهم است. سوءتغذیه سلامت مادر را به خطر می‌اندازد و در سلامت کودک نیز اختلال ایجاد می‌کند.رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: پس از اتمام دوران شیردهی، نیازهای تغذیه‌ای مادر به وضعیت عادی برمی‌گردد و در صورت تغذیه نادرست و ناکافی در دوران شیردهی، مادر بیش از شیرخوار ضرر می‌بیند و با عوارضی مانند پوکی استخوان، مشکلات دندانی و کم‌خونی مواجه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها