کد خبر: ۳۲۱۳۵۴

لابه‌لای فرش‌های پشمی و ابریشمی‌تان بید، لانه کرده، پالتوهای پوست و پشم مورد تاخت و تاز حشرات قرار گرفته است.

سوسک‌های کابینت برای خودشان مهمانی با شکوهی برپا کرده‌اند و پشه‌ها هنگام خواب یک نیمه‌شب بهاری یا یک ظهر رخوتناک روی لبخندتان باله می‌رقصند و... اگر خیلی بدشانس باشید از کک و ساس هم در امان نمی‌مانید و دچار خارش و تورم در محل گزش آنها خواهید شد.

پس پیشنهاد می‌کنم از همین الان به فکر باشید و تا کاملا توسط حشرات تسخیر نشده‌اید پای آنها را از زندگی‌تان ببرید.

از تو متنفرم مورچه

بیایید این شعر لطیف« میازار موری که دانه کش است» را ندیده بگیریم و به یاد این شایعه که باباش تو تگزاس هفت تیرکش است یک مبارزه بی‌امان را با او شروع کنیم.

همین الان یک سرنگ بردارید کمی نفت در آن بریزید و بیفتید دنبال یک خط مورچه‌ای تا لانه‌شان را یاد بگیرید و تمام محتویات سرنگ را داخل لانه خالی کنید.

خط پیاده نظام مورچه‌ها را هم می‌توانید با اسپری کردن نفت روی آنها منهدم کنید.

سیر علیه مورچه‌ها:‌ قدیمی‌ها خصوصا در کشورهای دراکولاخیز اروپایی اعتقاد داشتند که سیر شیاطین و خون آشام‌ها را دور می‌کند. شاید هم راست می‌گویند چون من از وقتی که شیشه‌های سیر ترشی در خانه دارم هیچ خون آشامی ندیده‌ام و البته همیشه این شیشه‌ها آنجا بوده‌اند. اما از این سیر عزیز یک خاصیت دیگر هم دیده‌ام و آن دور کردن مورچه‌ها و حشرات موذی است. سیر را در کابینت بنشن خود بگذارید و از شر شپشک‌ها خلاص شوید البته پیشگیری بهتر از درمان است. می‌توانید آن را لابه‌لای بنشن و برنج هم بگذارید. اما در استفاده از سیر در این باب خست به خرج ندهید.

مورچه‌ها از سیر فرار می‌کنند. پودر سیر یا زردچوبه و فلفل سفید همه همین خاصیت را دارند چند دانه میخک در کابینت مورچه‌ها را فراری می‌دهد و مورچه‌ها را از خانه و کاشانه‌شان دربه‌در می‌کند و حتی می‌کشد.قدیمی‌ها اعتقاد داشتند اگر در کفش کسی نمک بریزید از خانه شما می‌رود. مورچه‌ها کفش ندارند اما می‌گویند اگر سر راهشان نمک بپاشید برای آنها هم همین اتفاق می‌افتد.

راه‌حلی برای شپشک‌ها

بعضی‌ها برنج شپشک گرفته خود را در آفتاب می‌گذارند و بعضی‌ها به آن نمک می‌زنند و آن را در پیت‌های فلزی می‌ریزند و درش را می‌بندند. بعضی‌ها از قرص‌های خطرناک گندم استفاده می‌کنند که البته عوارض دارد و برای شپشک‌ها و البته آدمیزاد دارویی کشنده است.

بعضی دیگر در آن سیر می‌گذارند. همه این راه‌حل‌ها خوب است بجز قرص برنج که توصیه نمی‌شود اما در آفتاب گذاشتن برنج باعث پوک شدن آن می‌شود.

اگر یک برگ بو (برگ خشک و معطری که در طبخ غذا به کار می‌رود) درون آرد گندم، ذرت، آرد نخودچی و... قرار دهید هرگز شپشک نمی‌زند.

اگر برنج شما شپشک دارد آن را به بسته‌های 5 کیلویی یا کوچک‌تر تقسیم کرده و به نوبت هر کدام از بسته‌های یاد شده را 2 روز در فریزر بگذارید. این کار تمام حشرات موجود در آن را می‌کشد. بعد می‌توانید از نمک و سیر برای جلوگیری از دوباره مبتلا شدن برنج استفاده کنید. این کار را در مورد بنشن هم می‌توانید انجام دهید.

ضد پشه شوید:‌ آب پوست پرتقال فقط طعم‌دهنده غذا نیست. بلکه به شما کمک می‌کند از شر گزش پشه‌ها در امان باشید. پس اگر به پیک‌نیک رفتید هرچه پرتقال خوردید پوستش را به صورت و دست‌هایتان بمالید و اگر دیدید کسی این کار را می‌کند به او نخندید !

روغن زیتون و وانیل یا روغن اوکالیپتوس و نعناع نیز پشه‌ها را دفع می‌کند.

برای این‌که در باغچه پشه پرورش ندهید می‌توانید شمعدانی و گل همیشه بهار بکارید هم از زیبایی آن بهره ببرید و هم از شر پشه‌ها خلاص شوید. گل خرزهره هم همین خاصیت را دارد.

اگر با همه این تدابیر بازهم پشه نیشتان زد خمیر جوش شیرین روی محل گزیدگی بگذارید.

جلوگیری از بیدزدگی: برای جلوگیری از بیدزدگی می‌توانید نفتالین را لای لباس بگذارید و یا از این روش استفاده کنید، نفتالین را از درون لباس به لباس سنجاق کنید و لباس را داخل کمد آویزان کنید. با این کار بوی نفتالین هم کمتر استشمام  می‌شود.

برگ توتون هم همین خاصیت را دارد و می‌توانید آن را لابه‌لای لباس‌های پوست و پشمی و فرش‌های لوله شده قرار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها