تغذیه و تناسب اندام

نوروز با وزن اضافه!

تعطیلات نوروز به علت ویژگی‌هایی که دارد، باعث می‌شود خیلی از افراد نتوانند رژیم غذایی خود را رعایت کنند و معمولا افرادی که زحمت فراوانی برای کاهش وزن کشیده بودند ممکن است در این زمان به علت تغییراتی که در برنامه غذایی‌شان به وجود می‌آید، مجددا دچار چاقی شوند. امروز سعی می‌کنیم نکاتی را بازگو کنیم که بتوانید به آسانی در این ایام به خاطر بسپارید چرا که آنها باعث حفظ تناسب اندام می‌شوند.برای صرف وعده‌های غذایی 20 دقیقه زمان بگذارید و سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید. بدین ترتیب می‌توانید کالری دریافتی خود را کاهش دهید.یک ساعت بیشتر خوابیدن در شب باعث می‌شود که 6 کیلو در سال وزن بیشتری کم کنید.
کد خبر: ۳۱۸۲۸۲

البته این مقدار در افراد مختلف متفاوت است. علاوه بر آن، کم‌خوابی باعث افزایش اشتها شده و باعث می‌شود که بیشتر غذا بخورید. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. این باعث می‌شود که شکم شما با مواد غذایی کم‌کالری پر شود و احساس گرسنگی نکنید. در عین حال از افزایش وزن جلوگیری کنید. در وعده‌های غذایی از سوپ استفاده کنید زیرا حاوی کالری کمتری است. سعی کنید به سوپ خود نمک اضافی نزنید و از سبزیجات در آن بیشتر استفاده کنید. غلات حاوی گندم کامل با کالری کمتری باعث سیر شدن شما می‌شوند. بنابراین سعی کنید وعده‌های غذایی شما از این مواد داشته باشد. اگر خواستید شبی را در خارج از منزل غذا صرف کنید از غذاهای سالم‌تر مانند پیتزای سبزیجات به جای پیتزای مخلوط استفاده کنید. با این کار شما 100 کالری صرفه‌جویی می‌کنید. به جای نوشابه از آب یا نوشیدنی‌های بدون کالری استفاده کنید. با این کار به اندازه 10 قاشق چایخوری شکر صرفه‌جویی می‌کنید. مصرف مداوم نوشابه می‌تواند در عرض 4 هفته یک کیلو به وزن شما اضافه کند. نشان داده شده است که چای سبز می‌تواند باعث کاهش وزن شود. پس می‌توانید چای سبز را جایگزین نوشیدنی‌های چاق‌کننده نمایید. کسانی که از یوگا استفاده می‌کنند نسبت به دیگران وزن کمتری دارند. این افراد در غذا خوردن بسیار منطقی‌تر از دیگران رفتار می‌کنند و می‌توانند خود را در برابر پرخوری کنترل کنند. سعی کنید حداقل 5 روز در هفته از غذای خانگی استفاده کنید و مصرف غذاهای خارج از منزل را تا حد امکان محدود کنید.

برای جلوگیری از مصرف میان وعده‌های اضافی می‌توانید از یک آدامس نعنایی تند استفاده کنید. این کار اشتهای شما برای مصرف وعده‌های اضافی را از بین می‌برد. برای غذا خوردن از بشقاب‌های کوچکتری استفاده کنید تا غذای کمتری در آن جا شود. این روش مانع افزایش حجم غذای شما می‌شود. سعی کنید گوشت کمتری مصرف کنید و از غذاهای گیاهی بیشتر بهره ببرید.

دکتر محبوبه محمدزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها