
او در کنار ادامه تحصیل و کار برای گذران راحتتر زندگی، به تمرینات خوشنویسی خود ادامه داد تا سال 1338 که با انجمن خوشنویسان ایران و مرحوم استاد سیدحسین میرخانی آشنا شد و به طور جدی و حرفهای به سمت خوشنویسی گرایش پیدا کرد.
مکتب هنری، اخلاقی و شخصیت پرجاذبه سیدحسین میرخانی در وجود، زندگی هنری و معنوی امیرخانی آنچنان تاثیرگذار بود که او را به کمال در خوشنویسی رساند تا آنجا که استاد قلم و دوات و ابزار کار خود را به رسم دیرین در آخرین لحظات عمر به دست شاگرد سپرد که در معنویات نیز دنبالهرو استاد خویش گشت و هنر و اخلاق را همچون استاد تلفیق کرد و وجود خویش را بدان پیراست و آراست.
امیرخانی بعد از 2 سال شاگردی در محضر استاد میرخانی در سال 1340 به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و در سال 1342 به عنوان مدرس انجمن خوشنویسان کار تعلیم و تربیت مشتاقان این هنر جذاب را به عهده گرفت و شاگردان زیادی را به مقام استادی رساند. او همچنین مجموعههای نفیس فراوانی از جمله دیوان حافظ، گزیده غزلیات سعدی، گزیدهای از شاهنامه فردوسی، گزیده غزلیات خواجوی کرمانی، دیوان خیام و کتابها و مجموعههای متعدد دیگری را خوشنویسی کرده و به گنجینههای فرهنگی هنری ایرانزمین افزوده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم
سعید شیخزاده در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد