آیین تکم گردانی اردبیل، به عنوان نمادی از فرارسیدن فصل بهار، در نمایشگاه جشن ملی نوروز به اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۳۱۴۷۵۱

به گزارش فارس، یحیی نقی زاده معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این خبر گفت: در نمایشگاه گردشگری جشن ملی نوروز برنامه های فرهنگی، آداب و رسوم و آیین های سنتی مردم استان اردبیل در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آیین " تکم گردانی " یکی از مراسم انتخاب شده به منظور اجرا در این جشن به شمار می آید که طی آن اشعار زیبا به همراه موسیقی آذری از سوی نقالان ارائه می شود.

نقی زاده خاطر نشان کرد: همچنین آیین شال انداختن نیز بخش دیگری از برنامه های تعیین شده است که طی آن جوانان به صورت نمادین در جوار خانه ها شال می گسترند و به عنوان شاد باش فرا رسیدن فصل بهار، آجیل، شیرینی و یا هدیه ای از صاحب خانه دریافت می کنند.

معاون گردشگری اردبیل همین طور از اجرای مراسم زنده هدیه بردن برای عروسان در نمایشگاه گردشگری جشن ملی نوروز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این آیین همزمان با فرا رسیدن سال جدید انجام می گیرد؛ ظرف هایی انبوه ازهدایای مختلف و تنقلات به همراه موسیقی سنتی استان به چرخش درخواهند آمد.

این مقام مسئول گفت: این برنامه‌های فرهنگی به صورت متناوب طی برگزاری جشن ملی نوروز از تاریخ 16 تا 21 اسفند در محل کاروانسرای خانات واقع در خیابان مولوی به اجرا در خواهند آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها