«در شرایط کنونی که بحران هویت و معنویت به صورت خیلی جدی مطرح شده و شاهد سقوط برخی ارزش‌های اخلاقی و انسانی هستیم و می‌توانیم آن را جاهلیت مدرن بنامیم ، اسلام واقعی می‌تواند چراغ روشنگری برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان امروز و آینده باشد.»
کد خبر: ۳۱۴۶۱۰

اینها بخشی از صحبت‌های مجید مجیدی درباره فیلم جدید این کارگردان است. فیلمی که قرار است با محوریت پرداختن به دوران کودکی زندگی پیامبر اسلام (ص) سال آینده مقدمات ساخت آن فراهم شود.

مجید مجیدی از فیلمسازانی است که منتسب به طیفی از سینماگران است که توجه ویژه‌ای به مباحث اعتقادی و دینی دارند.

او در فیلم‌های گذشته خود ، مسائل دینی را نه با نگاهی کلیشه‌ای و تکراری، بلکه با دیدی تازه و جذاب مطرح کرده و در مقابل هجمه‌های صورت گرفته نسبت به پیامبر اسلام(ص)‌ نیز سینه سپر کرده و از موجودیت دین دفاع کرده است.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ساخت فیلمی با این ویژگی‌ها می‌تواند موثر باشد، میزان درک و فهم فیلمساز از موضوع و اعتقاد او به سوژه و داستان است. هر اثر موفقی هم که تاکنون در این عرصه دیده شده، پشت آن فیلمسازی حضور داشته که با اعتقاد به موضوع، آن را از دریچه دوربین به مخاطب منتقل کرده است.

البته داشتن تفکری تازه و جدید هم نقش مهمی در موفقیت چنین آثاری دارد که براساس صحبت‌های مجیدی به نظر نمی‌رسد این فیلمساز صرفا به دنبال خلق اثری تاریخی با نمایش در و دیوار کاهگلی و احیانا چند جنگ باشد.

از طرف دیگر عرضه چنین آثار و برنامه‌ریزی همزمان با تولید برای این بخش نکته مهمی است که مجیدی با تکیه بر اعتباری که در این سال‌ها در عرصه بین‌المللی کسب کرده می‌تواند بخوبی از پس آن بربیاید.

تجربه حضور بین‌المللی هم از این جهت که بتوان نگاهی بین‌المللی را در کار دنبال کرد، مفید است و هم از جنبه تبلیغاتی می‌تواند برای این اثر مفید باشد که کارگردانی شاخص از ایران ساخت چنین اثری را به عهده گرفته است.

و دست آخر این‌که امیدواری‌های فراوانی برای شنیدن خبرهای تازه درباره فیلم جدید این کارگردان وجود دارد. شاید او بعد از چند سال فعالیت در زمینه تهیه و تولید فیلم و سریال، با ورود به این عرصه بتواند کاری متناسب با توانایی‌ و تجربه‌های خود ارائه کند که تا سال‌های سال باعث افتخار سینمای ایران باشد.

رضا استادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها