آشنایی با نرم‌افزار YouCam

یک وب‌کم می‌تواند خیلی چیزها باشد!

این روزها همه جا صحبت از اینترنت پر سرعت است و با افزایش کاربران این نوع سرویس اینترنتی، نیازها و استفاده آن‌ها از اینترنت نیز تغییر کرده است. شاید اگر چند سال پیش صحبت از نرم‌افزارهای گفتگوی آنلاین یا پیام‌رسان (Messenger) به‌میان می‌آمد، تنها چیزی که کاربران در ذهن خود تصور می‌کردند برنامه‌ای برای ارسال و دریافت متن به‌طور همزمان بود. اما این روزها به‌کمک اینترنت پرسرعت، گفتگوی متنی جای خود را به گفتگوهای همزمان صوتی داده است و در بسیاری از موارد نیز مشاهده می‌شود که کاربران قابلیت‌های صوتی و تصویری را در کنار یکدیگر به‌کار می‌گیرند تا علاوه بر صحبت با یکدیگر از دیدن تصاویر همدیگر نیز بی‌نصیب نباشند.
کد خبر: ۳۱۳۶۹۸

لذتی چندین برابر

از آنجا که وب‌کم ها در بازار به قیمت‌های بسیار پایینی عرضه می‌شوند و این روزها روی اکثر لپ‌تاپ‌ها و حتی رایانه‌های رومیزی نیز این دستگاه وجود دارد، قصد داریم نرم‌افزار این هفته را به برنامه‌ای مخصوص این ابزار اختصاص دهیم. با استفاده از نرم‌افزار این هفته به‌کارگیری وب‌کم برای شما لذت‌بخش‌تر از همیشه خواهد بود و می‌توانید علاوه بر استفاده از تمام قابلیت‌های دوربین خود از دیگر قابلیت‌های گفتگوی آنلاین نیز بهره‌مند شوید.

افکت‌های بی‌همتا

نرم‌افزار جذاب و قدرتمند YouCam 3 با قابلیت‌های بی‌نظیر و امکانات منحصر‌به‌فرد خود می‌تواند لذت استفاده از وب‌کم را برای شما به‌ارمغان آورد. اگر استفاده از وب‌کم جذابیت خاصی برای شما ندارد و مشاهده خودتان یا تصویر دوستانتان در وب‌کم به یک امر کسل‌کننده یا عادی تبدیل شده است، پیشنهاد می‌کنیم این نرم‌افزار را امتحان کنید چرا که به کمک این برنامه امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

Headgear gadgets: به‌کمک این ابزارها و انیمیشن‌های کوچک می‌توانید روی سر خود کلاه بگذارید! با فعال شدن این قابلیت می‌توانید با کلاه‌ها و اشکال مختلفی سر و صورت خود را پوشش دهید و تصویری جذاب از خود را به‌نمایش درآورید. به‌عنوان مثال برای عرض تبریک تولد دوستتان، می‌توانید یک کلاه مخصوص تولد بر سر گذاشته و با افکت‌های متنوع که نمایان‌گر شادی است تبریک خود را بیان کنید. از قابلیت‌های ویژه در این بخش پشتیبانی از تکنولوژی تشخیص چهره، حرکت هوشمند کلاه با صورت و بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی آن در مواقع نیاز است.

افکت‌های صحنه: از دیگر قابلیت‌هایی که توسط این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد امکان اعمال افکت روی کادر دوربین است. به این ترتیب تصویر شما همیشه در کادری بی‌روح و تکراری نخواهد بود. به‌عنوان مثال می‌توانید تصویر خود را در قاب یک تلویزیون یا روی یک تابلوی تبلیغاتی در خیابان به‌نمایش درآورید!

افکت‌های نمایش: این روزها در جشن‌هایی همچون تولد و عروسی استفاده از برف شادی و فشفشه‌های رنگارنگ بسیار مرسوم است. اگر قصد دارید چنین مراسمی را از پشت رایانه‌تان برای عزیزانتان در آن سوی کره خاکی برگزار کنید نیز این نرم‌افزار لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اعمال افکت‌های مختلف روی تصاویر در حال پخش همچون افکت کاغذهای رنگارنگ، فشفشه، برف و ... برخی از قابلیت‌هایی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آواتار: کسانی که دوست ندارند تصویر حقیقی خود را به‌نمایش بگذارند، استفاده از آواتارها را ترجیح می‌دهند. اگر قصد دارید گفتگوی تصویری خود را با تصویر آواتارتان آغاز کنید نیز این نرم‌افزار امکانات ویژه‌ای را برای شما در نظر گرفته است. در این برنامه بیش از 16 نوع آواتار مختلف وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد در این بخش نیز حرکت هوشمندانه صورت آواتار همزمان با حرکت صورت شما در مقابل دوربین است. پس دیگر نگران حرکات آواتار نباشید چرا که دقیقا همان کارهایی را انجام خواهد داد که شما در مقابل دوربین انجام می‌دهید!

فراتر از وب‌کم

همان‌طور که گفتیم وب‌کم‌ها دوربین‌هایی متصل به رایانه هستند. پس چه خوب است که بتوانیم همچون یک دوربین دیجیتال استفاده‌های دیگری نیز از این وسیله داشته باشیم. نرم‌افزار YouCam قادر است این آرزو را نیز محقق سازد. به کمک این برنامه می‌توانید از تصاویر به‌نمایش درآمده توسط وب‌کم فیلم‌های با کیفیتی را ضبط کنید و همچنین می‌توانید از وب‌کم رایانه به‌عنوان دزدگیر استفاده کنید. با فعال شدن این قابلیت هنگام مشاهده کوچک‌ترین حرکتی در مقابل دوربین، وب‌کم فعال شده و فیلم‌برداری از تغییرات به‌وجود آماده را آغاز می‌کند. همچنین قابلیت تشخیص چهره، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی در مواقع نیاز و تهیه یک عکس یا چند عکس پشت سر هم نیز از دیگر قابلیت‌هایی است این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد.

اشتراک‌گذاری

به گفته سازنده این نرم‌افزار هیچ ستاره‌ای بدون صحنه‌نمایش ستاره نخواهد شد! پس اشتراک‌گذاری ویدئو یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که می‌باید در این‌گونه برنامه‌ها وجود داشته باشد که در این برنامه نیز به‌خوبی از این قابلیت پشتیبانی می‌شود. این برنامه از دو سایت بزرگ اشتراک‌گذاری فیلم Youtube و جامعه مجازی Facebook پشتیبانی می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌طور مستقیم و از درون خود نرم‌افزار ویدئوهای خود را به این سایت‌ها ارسال کنید.

آموزش زنده

گاهی اوقات کاربرد نرم‌افزارهای پیام‌رسان در امور آموزشی است. به‌عنوان مثال فرض کنید با استفاده از صوت و تصویر خود سعی دارید آموزش انجام یک کار در رایانه را به دوستتان شرح دهید یا قصد دارید ایده جدید خود را با آن‌ها مطرح کنید. نرم‌افزار YouCam برای این شرایط نیز ابزارهای ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. به کمک این برنامه می‌توانید تصاویر و اسلاید‌های آموزشی خود را به اشتراک بگذارید و حتی می‌توانید از صفحه‌نمایش خود به‌طور زنده فیلم‌برداری کرده و آن‌ را به دوستانتان نشان دهید.

علامت‌گذاری بخشی از تصویر، پشتیبانی از تابلوهای نوشتاری همچون تخته سیاه و ... برای نوشتن یا رسم تصاویر به‌طور دستی و برخورداری از قابلیت تصویر دوم برای مشاهده وضعیت فعلی خود قبل از تغییر تصویر از صفحه‌نمایش به چهره، برخی از دیگر قابلیت‌های این بخش است.

پشتیبانی از جدیدترین‌ها

از دیگر قابلیت‌های ویژه در این نرم‌افزار پشتیبانی از قابلیت اجرا با سیستم‌های لمسی است. اگر رایانه‌تان مجهز به صفحه‌نمایش لمسی است و از سیستم‌عاملی همچون ویندوز7 استفاده می‌کنید نگران لمسی بودن این برنامه نباشید چرا که همچون دیگر بخش‌های سیستم‌عامل و برخلاف بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر که از این قابلیت بی‌بهره‌اند قادر است از دستورات همزمان هر دو دست شما نیز پیروی کند! به اشتراک‌گذاری وب‌کم با دیگر برنامه‌ها و پشتیبانی بهینه از دوربین‌ netbook و nettop ها نیز از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر در این نرم‌افزار است.چنانچه قصد دارید تحولی در ارتباطات خود ایجاد کنید و دوستان یا آشنایانتان را غافل‌گیر کنید می‌توانید نسخه‌ای از این برنامه جذاب را با مراجعه به لینک زیر دریافت کنید:

http://tinyurl.com/youcam3

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها