دنیا از آذربایجان شرقی: یکی از دوستان من از زمان تولد پایش پنجه داشته است. آیا بروز این مساله ژنتیکی است یا به مسائل دوران بارداری مانند تغذیه و ... برمی‌گردد؟ مشکل ایشان دقیقا به این صورت است که پنجه‌ای با یک استخوان اضافی در پاست آیا این مشکل درمان قطعی دارد، در این صورت به چه متخصصی باید مراجعه شود؟
کد خبر: ۳۱۳۱۸۳

با توجه به توضیحاتی که دادید علت این مشکل (که اصطلاح علمی آن هالوس والگوس است)‌ معمولا ارثی یا پوشیدن مداوم کفش‌های نوک باریک می‌باشد. پس به غیر از علت ارثی می‌تواند بروز این مشکل به عادات پوششی (نوع کفش)‌ برگردد. اما در آنهایی که از کودکی این مشکل را داشته‌اند به تبع جنبه ارثی مطرح است و ژن‌ها در بروز این مشکل تعیین‌کننده هستند نه تغذیه مادر در دوران بارداری، برای درمان بهتر است به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید و معمولا عمل جراحی بندرت لازم می‌شود. برای درمان معمولا وسایلی استفاده می‌شوند که بین شست و انگشت دوم قرار گرفته و باعث می‌شوند که شست به مرور به محل طبیعی خود برگردد.

بیژن غفاری ساروی از ساری: تعریف بیماری اسکیزوفرنی چیست؟ و آیا این بیماری درمان قطعی دارد؟

اسکیزوفرنی یک بیماری شدید و اختلال ناتوان‌کننده مغز است. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند گاهی صداهایی را می‌شنوند که دیگران نمی‌شنوند یا تصور می‌کنند که دیگران افکار آنها را در جهان پخش می‌کنند یا این‌که قصد آسیب رساندن به آنها را دارند. علائم دیگر این بیماری عبارتند از: توهم، هذیان، اختلال تفکر، انزوای اجتماعی، اختلال شناختی و ... این بیماری معمولا قبل از 45 سالگی آغاز می‌شود و شیوع آن در مردان و زنان برابر است، ولی در مردان در سن کمتری آغاز می‌شود. شیوع این بیماری در افراد بالای 18 سال 1/1 درصد است. علت این بیماری هنوز دقیقا شناخته نشده است. درمان این بیماری توسط داروهای ضدروان‌پریشی و زیرنظر روانپزشک انجام می‌شود. همچنین آموزش‌هایی برای بیمار و خانواده‌ وی لازم است تا بتوان اثر علائم روانی را کاهش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها