شاد بودن بیش از هر عامل دیگری خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. شما برای مهارکردن خطر بیماری های قلبی ممکن است وزن خود را کاهش دهید ، سیگار کشیدن را ترک کنید یا چربی و فشار خون خود را کنترل کنید اما محققان دانشگاه کلمبیا با بررسی اطلاعات 10 ساله 1739نفر که مشکلات قلبی نداشتند، مشاهده کردند که افرادی که شادتر هستند کمتر از دیگران به بیماری های قلبی دچار می شوند.
کد خبر: ۳۱۲۵۵۸

دکتر کاترینا دیویدسون که این تحقیق را هدایت کرده است ، گفت اگر شما به طور معمول فرد شادی نیستید، بهتر است شاد بودن را تمرین کنید چون اینکار به قلب شما کمک می کند.

محققان دانشگاه کلمبیا از یک معیار پنج بخشی برای اندازه گیری میزان تاثیر شادی افراد بر سلامت قلب آنها استفاده کردند آنها سپس نتایج آن را با متغیرهای دیگری چون سن، جنسیت و سیگار کشیدن سنجیدند.

تاثیر شاد بودن به گونه ای است که هر درجه شاد بودن بیشتر ، 22 درصد خطر مشکلات قلبی را کاهش می دهد در مقابل استرس اغلب موجب آزاد شدن هورمون هایی می شود که می توانند به ماهیچه های قلب اسیب بزنند.

استرس همچنین موجب می شود رگ های خونی بیش از حد باز شوند و فضا برای ایجاد پلاک هایی که رگ ها را مسدود می کنند ، فراهم می شود.

واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها