بدرود بغداد ؛ پوچی جنگ

در مورد حضور نظامیان آمریکایی در عراق فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی در این چند سال تولید شده‌است. توجه به آمریکایی‌ها به عنوان نیروهای اشغالگر همیشه عنصر ثابت این آثار بوده است، اما در فیلم «بدرود بغداد» ساخته مهدی نادری مساله دیگری مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۱۲۱۹۹

فیلم داستان 2 مرد را روایت می‌کند. اولی جوانی آمریکایی است که پیش از حضور در ارتش آمریکا و اعزام شدن به عراق به عنوان یک بوکسور در مسابقات شرط‌بندی حضور داشته و دیگری یک معلم ریاضی عراقی که به دلیل شرایط خاص کشور عراق به گروه‌های تروریستی پیوسته است.

لهجه‌ها نیز در فیلم خیلی خوب و عالی از کار درآمده است. بخصوص که این نقش‌ها توسط بازیگران ایرانی ایفا می‌شود. فیلم تلاش کرده تا نگاهی فلسفی به جنگ داشته باشد و پوچی آدم‌هایی را روایت کند که در هر دو طرف ماجرا مشغول جنگ و مبارزه هستند. البته در این میان تنها شخصیت مثبت فیلم زنی عراقی است که امیدوارانه همچنان به دنبال همسر خود است و تلاش می‌کند با پاکسازی زمین‌های آلوده به مین، جایی برای کشاورزی فراهم کند. بدرود بغداد مانند اغلب فیلم‌های اینچنینی مشکل زمان دارد و داستان آن زیادی کش آمده، اما به نظر می‌رسد حضور جشنواره‌ای موفقی را پیش رو داشته باشد.

حبیب حداد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها