سالمند و سلامتی

دلت می سوزه ؟!

کد خبر: ۳۱۱۶۸۵

مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها و تنقلات مثل چای، قهوه، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های حاوی کافئین، شکلات، مرکبات (نارنگی، پرتغال، گریپ فروت)، گوجه‌فرنگی، رب و سس گوجه‌فرنگی، غذاهای تند و ادویه‌دار، غذاهای پرچرب، نعناع، غذاهای خشک مانند بادام‌زمینی، پیاز و سیر ، فلفل سیاه و سرکه می‌تواند این حالت را تشدید کند.غذاهای چرب باعث کند شدن روند هضم و تاخیر در تخلیه معده می‌شوند و با افزایش فشار درون معده فشاربیشتری به اسفنکتر ضعیف اعمال می‌کنند. سیگار کشیدن نیز این مشکل را تشدید می‌کند.

مصرف غذاهای سنگین نیز برای کسانی که دچار سوزش سر معده می‌شوند، مناسب نیست.

چاقی و یبوست نیز تشدیدکننده رفلاکس معده است.

اگر شما بیش از 2 بار درهفته و بیش از 2 هفته متوالی دچار سوزش سردل و رفلاکس می‌‌گردید و هنگام بلع احساس درد می‌کنید و مدفوع شما تیره‌رنگ بوده یا خون استفراغ می‌کنید. احساس سرگیجه و سبک شدن سر دارید و از سوزش سردل رنج می‌برید باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید. بلافاصله پس از صرف غذا از دراز کشیدن، خم شدن زیاد یا بلند کردن اشیاء سنگین اجتناب کنید.

تمرینات شکمی را نیز پس از صرف غذا محدود سازید.

کمربند خود را نیز محکم نبندید.

وزنتان را متناسب کنید و از مصرف غذاهای پرچرب بپرهیزید.

مصرف شکلات، نعناع، غذاهای تند و ادویه‌دار، غذاهای اسیدی (مرکبات، آناناس، گوجه‌فرنگی و فرآورده‌های آن)، نوشیدن چای و قهوه (و هرگونه نوشیدنی کافئین‌دار)، سرکه حال شما را بدتر
خواهد کرد.

کاهو، گل‌کلم، سیر، بروکلی و کلم بروکسل از دیگر چیزهایی است که باید مصرف آن را کنار بگذارید. مصرف شیر و لبنیات حاوی کلسیم و چربی مکمل‌های کلسیم و ویتامین C قبل از خواب توصیه نمی‌شود و در عوض متخصصان توصیه می‌کنند در طول روز چندین وعده کم حجم و سبک مصرف کنید.

شام خود را 3 ساعت قبل از خواب میل کنید و سر تختخواب خود را به میزان 25 15 سانتی‌متر بالا بیاورید. بعضی‌ها معتقدند نیم ساعت بعد از غذا آدامس جویدن به شما کمک می‌کند که سوزش سردلتان تسکین یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها