یاران طاغوت

داریوش همایون: می‌گویند گاهی اوقات یک دولت احمق برای نابودی تو کاری می‌کند که هزار دشمن نمی‌تواند آن کار را انجام دهند. داریوش همایون یکی از این آدم‌ها بود. کسی که با نوشتن مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات و توهینش به امام باعث خشم تمام مردم ایران شد. او یکی از جاسوسان مورد علاقه سیا و موساد بود و در سال‌های آخر عمر حکومت پهلوی وزیر اطلاعات و جهانگردی شد.
کد خبر: ۳۱۰۵۱۴

 او یکی از فاسدترین رجال حکومت پهلوی بود که خیانت‌های بسیاری به مردم و به خصوص جامعه مطبوعاتی آن زمان روا داشت. او را یکی از بزرگترین عوامل سانسور مطبوعات می‌دانند؛چراکه او عملا در جریان انقلاب اسلامی دستورالعملی برای شناساندن موارد سانسور به مطبوعات ارسال کرده بود. وی همچنین به صورتی علنی روزنامه نگاران را مجبور می‌کرد که خودسانسوری کنند تا مبادا کسی بر علیه شاه سخنی بگوید.

بختیار: مرغ توفان! کسی بود که دوست داشت مردم ایران را بترساند اما بیشتر آنها را می‌خنداند. او آخرین نخست وزیر محمدرضا پهلوی بود.یا در واقع آخرین قربانی او. کسی که وقتی شاه می‌خواست ایران را ترک کند تا فرودگاه دنبالش دوید تا به شاه اطمینان دهد، همه کارها را درست خواهد کرد و کاری می‌کند که شاه دوباره برگردد. ادعایی تو خالی که هیچ وقت جامه عمل به خود نپوشید. درست در زمانی که بختیار این بلوف‌ها را می‌زد مردم در شهر و خیابان‌ها فریاد می‌زدند وای به حالت بختیار اگر امام فردا نیاد... او خیلی سعی داشت جلوی ورود امام به کشور را بگیرد چرا که می‌دانست در صورت ورود امام به کشور دیگر جایی برای او نیست. سرانجام هم چنین شد و بعد از ورود امام و پیروزی مردم در 22 بهمن ماه مدتی مخفیانه زندگی کرد تا توانست خود را به فرانسه برساند و شرش را از سر مردم ایران کم کند.

اشرف پهلوی: خواهر دو قلوی شاه و یکی از فاسدترین زنان خاندان پهلوی که با ندانم کاری‌هایش مشکلات بسیاری را برای شاه به وجود آورد. او یکی از مال اندوزترین افرادی بود که در اطراف شاه وجود داشت و با هوسرانی‌ها و اخلاق فاسدش مدام برای حکومت ایران دردسر درست می‌کرد. یکی از بارزترین این دردسرها دستگیری او با یک چمدان پر از تریاک در اروپا بود! او البته نفوذ عمده‌ای روی محمدرضا شاه داشت و در تمام شئونات مملکت دخالت می‌کرد. از عزل و نصب وزیران گرفته تا اتخاذ تصمیم‌های مهم دیگر برای کشور به خاطر همین خیلی‌ها معتقد بودند که بالاخره همین خودکامگی‌های او شاه را به خاک سیاه می‌نشاند. به دلیل همین رفتارها بود که زنده یاد دکتر مصدق وقتی به قدرت رسید اولین کاری که کرد اخراج او از کشور و قطع دست او از خزانه مملکت بود. می‌گویند در این زمان اشرف فقط با فروش عتیقه‌جات خود توانست میلیاردها دلار به دست بیاورد و برای بازگشتن به ایران دوباره تلاش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها