مدیرعامل شرکت حفاری شمال از برگزاری بزرگترین مناقصه خدمات حفاری صنایع نفت و گاز با حضور بیش از 17 شرکت اروپایی و آسیایی خبر داد و گفت: این مناقصه نفتی اسفند ماه امسال در 5 گروه اصلی در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۰۰۴۸

هدایت الله خادمی در گفتگو با مهر با اشاره به حضور 17 شرکت آسیایی و اروپایی از کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ، چین، هند، امارات متحده عربی، سنگاپور و مالزی برای دریافت اسناد مناقصه حفاری صنایع نفت و گاز، گفت: اواسط اسفند ماه امسال این مناقصه حفاری در تهران برگزار می شود و پیش بینی می کنیم تا اوایل سال آینده برندگان این مناقصه مشخص شوند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مناقصه نفتی تشکیل جوینت مشترک با شرکتهای خارجی برای ارائه خدمات مختلف حفاری در چاههای نفت و گاز است، تصریح کرد: هم اکنون در صنعت حفاری نفت و گاز 15 سرویس و خدمات جانبی تخصصی وجود دارد که با تشکیل این جوینت مشترک امکان ارائه این خدمات در پروژه های نفتی ایران و کشورهای ثالث فراهم می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه این مناقصه در 5 گروه اصلی برگزار خواهد شد، بیان کرد: پس از مشخص شدن برندگان خارجی در هر یک از این گروه ها، یک جوینت مشترک با سهم 50 درصدی هر دو طرف تشکیل خواهد شد.

خادمی با تاکید بر اینکه در هر یک از این مشارکتها 50 درصد سهام به شرکت حفاری شمال تعلق خواهد داشت، اظهار داشت: در این جوینت مشترک طرف خارجی قرار است ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خدمات جانبی حفاری را تامین کند و شرکت حفاری شمال هم با بازاریابی داخلی و خارجی، مدیریت و راهبری اجرای پروژه های حفاری و ارائه خدمات جانبی نفت و گاز را برعهده می گیرد.

مدیرعامل حفاری شمال با بیان اینکه تاکنون این مجموعه با حفر 24 حلقه چاه دریایی در ترکمنستان از تجربه بالایی برای اجرای پروژه های حفاری نفت و گاز در سطح منطقه برخوردار شده است، یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به اینکه بازار کار مناسبی برای حفاری چاههای نفت و گاز در داخل و کشورهای همسایه وجود دارد، شرکتهای خارجی هم برای اجرای طرحهای مشترک حفاری اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خدماتی همچون نمودارگیری، حفاری افقی، جهت دار و انحرافی، لوله مغزی سیار و سیمان کاری از مهمترین سرویسهای حفاری چاههای نفت و گاز هستند، گفت: در حال حاضر مدیریت و راهبری ارائه این خدمات در صنعت نفت ایران وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه هم اکنون حفاری شمال مدیریت و راهبری 9 دکل خشکی، یک دستگاه جک آپ دریایی و سکوی نیمه شناور ایران البرز را بر عهده دارد، تبیین کرد: به طور تقریبی ارزش این مناقصه بین المللی 200 میلیون دلار برآورد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها