لاریجانی در نماز جمعه ساوه:

نباید بدنبال حذف شخصیت ها باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بین شخصیت ها و متدیین اخوت و برادری بوجود آید ، تاکید کرد که نباید به محض وجود اختلافی به دنبال حذف شخصیت ها و چهره باشیم.
کد خبر: ۳۰۷۸۹۳

به گزارش مهر ، دکتر علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی که سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان ساوه بود ، در سخنانی اظهار داشت: مشکلات نقدینگی ، بانکها، صنایع، کشاورزی و آب از جمله مسائلی است که طی چند سفر اخیر که به استانهای کشور داشته ام آن از نزدیک ملاحظه نموده ام لذا دربرنامه پنجم و بودجه سال 89 از راهکارهایی برای حل این موضوعات در گرفته شده است.

وی هدفمند کردن یارانه ها را از جمله قوانین مهمی خواند که مردم به زودی از مزایای آن بهره مند خواهند شد ، افزود: تلاش های زیادی برای تصویب صحیح  این قانون در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت. بنابراین اصل این قانون اگر به درستی انجام شود بهره وری در تولید و صرفه جویی در منافع انرژی کشور را در پی خواهد داشت.

لاریجانی  کامل شدن سیستم درمان ، دربرگرفتن همه وجوه بیماری ها، بیمه بیکاری و شمول همه افراد بیکار جامعه از آن و تحت پوشش قرار گرفتن جامعه دربیمه تامین اجتماعی را ازجمله مزایای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خواند و تاکید کرد: اجرای این قانون در سال اصلاح الگوی مصرف با توجه به مصرف بیش از حدی که در برخی طبقات وجود دارد باعث صرفه جویی می شود و توزیع یارانه ها بخصوص در حوزه انرژی را متوازن خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای  اسلامی افزود: باید منطق این طرح را دریافت که اگر بدرستی انجام شود سرمایه گذاری دولت را در حوزه های گوناگون متاثر خواهد کرد و مجالی برای اشتغال ، تولید و رفاه مردم بوجود خواهد آورد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن مزایای ویژه در بخش صنعت و کشاورزی در لایحه هدفمند کردن یارانه ها گفت: 30 درصد از منابع حاصل از این طرح برای بخش های صنعت و کشاورزی در نظر گرفته شده است تا با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها به یکباره به این دو حوزه  شوک وارد نشود و تا آنجایی که ممکن است برای همه اقشار در این طرح فکر شده و البته دست دولت هم برای عملکرد بهتر در حوزه های مختلف باز گذاشته شده است.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که این قانون هر چه زودتر با تدبیر ویژه به اجرای درآید تا شاهد منفعت های آن برای مردم  باشیم و انشاءالله ضایعاتی هم در پی نداشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه کمتر حوادثی مثل حوادث اخیر در کشور شاهد بوده ایم، به فرا رسیدن دهه فجر اشاره کرد و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب مردم با راهنمایی های امام توانستند موفقیت های بسیاری بدست آورند اما آمریکایی ها در این راه همواره سنگ اندازی کردند و فکر می کردند که یک منطقه پراهمیت را از دست داده اند چرا که شاه نوکری آنها را می کرد و ژاندارم آمریکا در منطقه بود.

 وی با اشاره به فعالیت برخی گروه های افراطی ، گروه های اسلامی که مسیر خود را از روحانیت جدا کرده اند، جریان های مارکسیستی و جریان های مختلف در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ترورهای بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی از جمله حوادث مهمی بود که نوعی سنگ اندازی این گروهها و آمریکا در پیش پای ملت ایران بود.

رئیس قوه مقننه افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی جریاناتی بودند که در پس پرده جنگ تحمیلی عراق را حمایت می کردند تا جایی که چندی پیش مادلین آلبرایت وزیر پیشین خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا درحادثه 28 مرداد و کمک به صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران اشتباه کرده است حتی همین شعارتغییری که آمریکایی ها سر داده اند یک فریب دیگری است. امروز آمریکایی ها چه درمسائل داخلی و چه درمسائل خارجی همان سنگ اندازی های گذشته را پیش پای ملت ایران انجام می دهند و فقط حرف تغییر را می زنند اما در عملکردشان نسبت به گذشته هیچ گونه تفاوتی شاهد نیستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده از همان ابتدایی که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بدنبال تغییر است و می گفت من گوشم به صدای اذان آشناست و می خواهم حرف مسلمانان را بشنوم به این شعار رئیس جمهور آمریکا اعتقادی نداشتم، گفت: نیازی به منفی بافی نبود اما عملکرد یکساله اوباما نشان می دهد هیچ تغییری در رفتار آمریکا چه در عراق، چه در افغانستان و چه در فلسطین صورت نگرفته است.

وی افزود: در بحث هسته ای ایران هم آمریکایی ها هیچ تغییری در رفتارشان نشان ندادند و همان سیاست کهنه و قدیمی چماق و هویچ را استفاده می کنند. آنها این تلقی را دارند که ایران با توجه به پیشرفت های خوبی که داشته است باید به صورت دیگری با ما مقابله کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی ها مدتهاست که بر بافت مذهبی، اعتقادات دینی ،آئین عاشورا و رابطه ولی فقیه و رهبری و مراجع تقلید با مردم مطالعات زیادی را انجام داده اند، عنوان کرد: تلقی آنها این بود که اختلاف را در داخل دامن بزنند و بتوانند در حوزه خارج هم بار دیگر بین شیعه و سنی در جهان اسلام اختلاف افکنی کنند.ما اطلاع داریم که آنها مجددا به دنبال راه انداختن دعوای بین شیعه سنی هستند تا بتوانند فشار داخلی و فشار بیرونی را بر ایران وارد آورند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در رفع توطئه های داخلی، بحث هسته ای و پیشرفت علمی و منطقه ای کلید پیشرفت ما مسئله ولایت فقیه چه در زمان امام و چه در زمان رهبر معظم انقلاب بوده و هست، یادآور شد: آنها بدنبال آن بودند تا از فرصت انتخابات استفاده کنند و با عنوان کردن بحث تقلب راه را برای خود هموار کنند که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا بر اجرای قانون تاکید کردند اما متاسفانه برخی این موضوع را نفهمیدند.

رئیس مجلس شورای  اسلامی اضافه کرد: هدیه ای بالاتر از این نیست که رهبر معظم انقلاب بر اجرای قانون تاکید کنند اما متاسفانه از این موضوع استفاده لازم صورت نگرفت و برخی نمونه های این عدم استفاده ا ز توصیه رهبری را در حوادث و مسائل اخیر قدر ندانستند که نمونه آن را در برخی مسائل و حوادث از جمله روز عاشورا ملاحظه کردیم.

وی با بیان اینکه حوادثی مثل حادثه روز عاشورا نشان داد که جریانی ضدانقلاب و ضد دین بدنبال استفاده از شرایط کشور است، گفت: مردم در 9 دی ماه نشان دادند که با تمام هستی خود پای انقلاب، ارزشهای اسلامی و ولایت فقیه ایستاده اند. این موضوع جدایی از اینکه یک سرمایه بزرگ برای ملت ما است، ضرورت توجه به اظهارات رهبر معظم انقلاب را نشان می دهد.

رئیس مجلس شورای  اسلامی همچنین گفت: هر فردی باید توجه داشته باشد که درزمین دشمن بازی نکند و مجال استفاده را برای دشمن فراهم نیاورد.از نظردینی باید درباره مسائل اخیر پیرو ولایت فقیه که خود مرجعی است دینی، تبعیت کرد و از نظر سیاسی هم باید به اصل وحدت توجه داشت.

لاریجانی با تاکید براینکه دسایسی وجود دارد که به انحا مختلف اختلافات را در کشورما تشدید کند ، گفت: امروز بیش از هرزمان دیگری نیاز به وحدت داریم.

رئیس مجلس شورای  اسلامی افزود:  باید توجه داشت  به محض اینکه اختلافی در کشور پیدا می شود به دنبال حذف دیگران نباشیم. وی تاکید کرد:  بین متدینین باید اخوت و برادری بوجود آید و اگر این مشی دنبال شود هیچ صدمه ای از داخل و بیرون نخواهیم خورد. برای همین باید بر اساس توصیه های ولایت فقیه، آموزه های اسلامی و وصعیت شهدا در راه ایجاد وحدت در جامعه حرکت کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ها در جامعه باید در جهت پیوند بیشتر باشد و از تلاش برای حذف افراد برحذر باشیم. باید مرزبندی با افراد ضد انقلاب و کسانی که علیه منافع ملی عمل می کنند  بر اساس فرمایش رهبری انجام شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: ولله اگر مرزها از سوی افراد ، شخصیت ها و گروههای سیاسی روشن شود این موضوع به نفع کشور خواهد بود. نباید محاسبات دنیوی را مد نظر قرار داد بلکه باید به محاسبات اخروی توجه کنیم و سر هر موضوع کوچکی دعوا شایع نشود. قطعا در فضای پرتنش و ماجراجویانه ذهن ها نمی تواند به سمت توسعه کشور حرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها