ساری - خبرنگار جام‌جم: معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای مازندران گفت: 40 درصد از حجم ذخیره آب‌بندان‌های مازندران آبگیری شده است. امیر هوشنگ پاشا افزود: در استان مازندران 729 قطعه آب‌بندان با سطح 16 هزار و 382 هکتار وجود دارد که تاکنون 40 درصد از حجم ذخیره آن به حجم حدود 150 میلیون متر مکعب آبیگری شده است.
کد خبر: ۳۰۵۵۸۸

تبریز - خبرنگار جام‌جم: در 9 ماه گذشته امسال ارزش صادرات فرش دستباف از استان آذربایجان شرقی به خارج از کشور بیش از 104 میلیون دلار بوده است. صادق نجفی، رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به ورود رقبای جدید به این عرصه، آذربایجان شرقی همچنان سهم 40 درصدی خود را از صادرات فرش دستباف کشور حفظ کرده است.

بوشهر - خبرنگار جام‌جم: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 391 هزار اصله نهال یارانه‌دار بین کشاورزان هم استانی توزیع می‌شود.خسرو عمرانی آخرین فرصت توزیع نهال یارانه‌ای را 20 فروردین 89 ذکر کرد که کشاورزان بایستی برای دریافت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

ارومیه - خبرنگار جام‌جم: مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در 9 ماهه گذشته 41 هزار دستگاه کامیون در این پایانه تردد و بالغ بر 278 تن کالا را از طریق خاک ایران به دیگر ممالک جهان منتقل کردند.

رحیم غلامیان گفت: کالاهای ترانزیت شده بیشتر شامل مصالح ساختمانی، مواد غذایی و وسایل کشاورزی بوده‌اند که از پایانه مرزی به پایانه‌های لطف‌آباد، دوغارون، اینجه‌برون، آستارا و جلفا حمل شده‌اند.

کاشان - خبرنگار جام‌جم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان از دریافت تسهیلات 59 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی خبر داد.عباس پیراینده گفت: با بهره گیری از این تسهیلات اجرای طرح فاضلاب شهرستان کاشان سرعت بیشتری می‌گیرد.

ساری - خبرنگار جام‌جم: نایب رئیس اتاق اکوی کشور گفت: مهم‌ترین مشکل صادرات کمبود ناوگان حمل‌ونقل بویژه ناوگان یخچالی در مازندران است.احمد اصغری افزود: اعمال تعرفه مضاعف گمرکی از مشکلات جدی است که صادرات استان را تهدید می‌کند.

کاشان - خبرنگار جام‌جم: مدیر حوزه هنری کاشان از افتتاح کتابخانه تخصصی در رشته‌های مختلف ادبیات و هنر در محل این حوزه خبر داد.محمد قنبری در نشست مطبوعاتی با اشاره به توسعه و افزایش کتابخانه و کتاب‌های این گنجینه علمی در آینده گفت: تمرکز کتاب‌های تخصصی ادبی هنری در یک مجموعه واحد، کامل و قابل دسترسی برای پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌آموزان از اهداف راه‌اندازی کتابخانه تخصصی حوزه هنری کاشان است.

ارومیه - خبرنگار جام‌جم: استاندار آذربایجان غربی بر تسریع اجرای تفاهم‌نامه‌های این استان با استان کردستان عراق تاکید کرد.جلال‌زاده در جلسه پیگیری تفاهم‌نامه‌های آذربایجان غربی، افزایش ترددها را در گسترش مناسبات همه‌جانبه بسیار موثر دانست.

جلال‌زاده ایجاد نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی کشورمان را در کشورهای همجوار و بویژه در اقلیم کردستان عراق بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی می‌تواند نقش مهمی در معرفی کالاهای ایرانی به مردم آن سوی مرزها داشته باشد.

گیلان - مهر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از دو برابر شدن میزان تولید مرکبات در سال جاری خبر داد. مسعود الماسی افزود: باغداران گیلانی از اوایل مهر ماه تا‌کنون یکصد هزار تن محصول مرکبات از باغ‌های مرکبات استان برداشت کردند که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 برابر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها