جام‌جم آنلاین: نخست‌وزیر عراق از اتحاد بین ائتلاف ملی عراق به رهبری مجلس اعلای اسلامی و ائتلاف دولت قانونی خبر داد. به گزارش نشریه الحیات، نوری المالکی پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی و به نقل از وی ملت عراق را به مشارکت در انتخابات پارلمانی آینده دعوت کرد و از آنها خواست تا در انتخاب نمایندگان خود دقت داشته باشند زیرا این یک وظیفه دینی و ملی است.
کد خبر: ۳۰۴۸۸۶

کلینتون: جنگ یمن، تهدید جهان است

جام‌جم آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این‌که جنگ یمن تهدیدی برای منطقه و جهان است، اعلام کرد جامعه جهانی باید گام های اساسی برای مبارزه با تروریسم در یمن بردارد.

کلینتون در حالی جنگ یمن را تهدید جهانی می‌داند که اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خود دستور حمله نظامی اخیر به یمن را صادر کرده است؛ حمله‌ای که در آن زنان و کودکان هدف قرار گرفته‌اند.

پوتین خواستار حل مناقشه با بلاروس

جام‌جم آنلاین: به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، ولادیمیر پوتین از وزیر انرژی روسیه خواست که راه حل فوری برای این مناقشه پیدا کند.

مینسک و مسکو همچنان مشغول گفتگو درباره توافقنامه جدیدی هستند که قوانین مربوط به ترانزیت نفت روسیه از خاک بلاروس را تدوین می‌کند.

براساس گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده بود انتقال نفت روسیه از خاک بلاروس متوقف شد اما بلاروس این ادعاها را رد کرده است.

احتمال به رسمیت شناخته شدن آبخازی

جام‌جم آنلاین: وزیر امور خارجه آبخازی ابراز امیدواری کرد در سال 2010 استقلال این جمهوری خود مختار گرجستان که مورد حمایت روسیه است ، از سوی برخی کشورهای منطقه اقیانوس آرام و آمریکای لاتین و حتی خاورمیانه به رسمیت شناخته شود.

به گزارش اینترفکس، سرگئی شامبا گفت برخی کشورهای منطقه اقیانوس آرام اعلام آمادگی کرده اند که به رسمیت شناختن استقلال آبخازی را مورد بررسی قرار دهند.

وی گفت این مساله از سوی چند کشور دیگر منطقه آمریکای لاتین هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها