وحید فراهانی: علت کم مویی بدن که برای برخی از افراد ایجاد می‌شود چیست؟ آیا این مشکل درمان هم دارد؟
کد خبر: ۲۹۹۷۲۲
 گاهی اوقات کم مویی دلایل ارثی دارد که در این صورت نیاز به درمان ندارد. اما گاهی اوقات کمبودهای هورمونی مثلا کاهش تستوسترون در مردها باعث کم مویی می‌شود که در این گونه مواقع برای بررسی‌های بیشتر و درمان هورمونی مناسب باید به یک متخصص غدد مراجعه کنید و همچنین برای تشخیص اختلالات هورمونی نیز باید به چنین متخصصی رجوع کنید تا در صورت بودن چنین مواردی اقدامات لازم برای درمان سریعا صورت گیرد.

لیلا کریمی: دیابت دوران بارداری چه عوارضی دارد. آیا برای درمان نیاز به بستری شدن است و آیا بعد از زایمان این بیماری برطرف خواهد شد؟

دیابت دوران بارداری برای بارداری‌های پرخطر است و زمانی که قند خون بالا تشخیص داده شود باید بیمار بستری شود تا قند خون 4 ساعته کنترل شود و انسولین مورد نیاز مرتبا تزریق شود. در این بارداری‌ها احتمال زایمان زودرس به خاطر زیاد بودن مایع اطراف جنین وجود دارد و چون جنین در این بارداری‌ها درشت است زایمان بهتر است سزارین انجام گیرد. از عوارض دیگر می‌توان به مرگ جنین و احتمال نقص عضو برای جنین اشاره کرد. بله معمولا بعد از زایمان این نوع دیابت بهبود می‌یابد و دیگر نیازی به تزریق انسولین نیست اما نباید فرد مورد نظر به حال خود رها شود و مرتبا باید قند خونش کنترل شود. البته این نکته مربوط به افرادی است که دیابت دوران بارداری آنها در نیمه دوم بارداری تشخیص داده شود چون میزان قند خون در این افراد خیلی بالا نیست. اما افرادی که در 3 ماه اول بارداری مبتلا به دیابت شوند، قند خون بالایی خواهند داشت که بعد از زایمان این دیابت برطرف نمی‌شود و همچنان نیاز به تزریق انسولین و ادامه درمان وجود خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها