یک پیشگو برنده جایزه فیلم لویی دلوک

فیلم یک پیشگو جایزه‌ بهترین فیلم را از جوایز سال 2009 لویی دلوک فرانسه کسب کرد.این فیلم که نماینده‌ سینمای فرانسه در هشتاد‌ ودومین دوره‌ جوایز اسکار است، در جشنواره‌ کن جایزه‌ بزرگ هیات داوران را کسب کرد و در پنجاه‌ وسومین جشنواره‌ فیلم لندن نیز به عنوان بهترین اثر انتخاب شد.
کد خبر: ۲۹۹۶۴۸

هیات داوران جایزه‌ فیلم لویی دلوک که به گنکور سینمایی فرانسه مشهور است، روز جمعه فیلم یک پیشگو ساخته‌ ژاک آئودیار را به‌عنوان برنده‌ سال 2009 معرفی کردند.

یک پیشگو با بازی طاهر رحیم زندگی جوانی را به‌تصویر می‌کشد که درگیر فعالیت‌های مافیایی شده، به زندان می‌افتد و سعی دارد ادامه تفکرات آزاداندیشانه‌اش خود را در آنجا ادامه دهد و کنترل زندان را به‌دست گیرد.

فیلم‌های اصیل ساخته‌ زاویه جیانولی»، دخترم، تو نباید برقصی ساخته‌ کریستوف اونور،خوشحالم مادرم زنده است ساخته کلود میله، خوش‌ آمدید ساخته فیلیپ لیوره و ایرن ساخته‌ آلن کاوالیه به‌همراه علف‌ وحشی ساخته‌ آلن رنه دیگر فیلم‌های نامزد این جایزه بودند.

به گزارش ورایتی، جایزه‌ بهترین فیلم اول نیز به صداهای خاموش ساخته‌ لی فهنر اعطا شد که پیشتر در جشنواره‌ دوویل مورد تقدیر قرار گرفته بود.

جایزه فیلم لویی دلوک در سال 1937 به یاد فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس مشهور فرانسه راه‌اندازی شد و ریاست هیات داوران آن را ژیل ژاکوب، رییس جشنواره‌ کن برعهده دارد. سال گذشته مستند زندگی مدرن موفق به کسب این جایزه‌ معتبر شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها