نیویورک تایمز:

انتقاد شدید زرداری از آمریکا

رئیس جمهور پاکستان در مقاله‌ای شدیداللحن، اظهارات مقامهای آمریکا مبنی بر جدی نبودن دولت پاکستان در برابر شبه‌نظامیان را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۲۹۹۴۸۵

"آصف علی زرداری " رئیس جمهور پاکستان در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، اظهارات اخیر برخی از مقامات آمریکا بویژه رابرت گیتس وزیر دفاع و برخی از مقامهای ارشد نظامی این کشور را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد که پاکستان در مبارزه با تروریسم کاملا جدی است و تاکنون هزینه بسیاری در این زمینه پرداخت کرده است.

زرداری با تاکید بر این که پاکستان خود یکی از قربانیان تروریسم است گفت که در سالهای گذشته، پاکستان در نتیجه مبارزه با تروریسم متحمل خسارتهای انسانی و غیرانسانی زیادی شده و در هشت سال گذشته بیش از پنج هزار نفر از مردم و مقامات این کشور در سراسر پاکستان کشته شدند.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به کشته شدن "بی‌نظیر بوتو " نخست وزیر سابق این کشور در حمله تروریستی گفت که پاکستان انسانهایی زیادی در راه مبارزه با تروریسم از دست داده است.

رابرت گیتس و برخی از مقامات ارشد نظامی آمریکا اخیرا گفتند که بر خلاف حمله ارتش پاکستان به مناطق وزیرستان جنوبی و دره سوات، این کشور در برابر شبه‌نظامیان جدی نیست و حتی به آنها در مبارزه با نیروهای آمریکایی کمک می‌کند اما این اظهارات موجب خشم مردم و مسئولین پاکستان از جمله زرداری شد.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه سخنانش به کشته شدن صدها تن از نظامیان این کشور در برابر شبه‌نظامیان اشاره کرد و گفت که تاکنون بیش از 2 هزار نیروی امنیتی پاکستان در جنگ با تروریسم کشته شده‌اند و این رقم بسیار بالایی برای این کشور است.

زرداری با انتقاد شدید از اظهارات غیرمسئولانه مقامات آمریکایی گفت که جنگ با تروریسم، تنها جنگ آمریکا نیست بلکه جنگ کشور پاکستان نیز هست.

وی تاکید کرد که تروریست‌ها در این زمان، خسارتهای سنگینی به پاکستان وارد کردند.



فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها