در عراق صورت گرفت

دیدار گیتس با المالکی

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه جداگانه با نوری المالکی نخست وزیر عراق، مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق و نیز با سربازان آمریکایی ملاقات کرد.
کد خبر: ۲۹۹۳۷۰

رابرت گیتس در دیدار با نوری  المالکی بر پشتیبانی آمریکا از عراق بار دیگر تاکید کرد و گفت: او و المالکی درباره نگرانی های امنیتی و نیز کاهش سربازان در سال 2011 بحث کردند.

گیتس سپس برای ملاقات با سربازان آمریکایی به پایگاهی در نزدیکی کرکوک رفت و گفت: نیروی هوایی آمریکا احتمالا به ایفای نقش در عراق پس از سال 2011 ادامه خواهد داد. قرار است در آن زمان آخرین سربازان آمریکا از عراق خارج شوند.

گیتس همچنین درباره مناسبات اعراب و کردها اظهار نظر کرد و گفت او بر این عقیده است که آنها بسوی حل اختلافاتشان پیش می روند، و دو طرف را تشویق کرد پس از انتخابات مارس، بسرعت یک دولت فراگیر تشکیل دهند.

کردها خواهان گسترش سرزمین نیمه خود مختار خود بداخل منطقه کردستان عراق بوده اند، اما اعراب و ترکمن ها بشدت با چنین اقدامی مخالف هستند.

در آخرین مرحله سفر به عراق، وزیر دفاع آمریکا با مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل ملاقات کرد.

رییس دفتر بارزانی گفت گیتس از سوی باراک اوباما از بارزانی دعوت کرد تا از واشنگتن دیدن کند.

گیتس سفر دو روزه و اعلام نشده اش به عراق را روز جمعه پایان داد. او دو روز پس از بمب گذاری هایی در بغداد که 127 کشته برجا گذاشت، به آن کشور رفت و گفت که آمریکا به حمایت از عراق در تحقیق در باره انفجار ها ادامه خواهد داد.

آسوشیتدپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها