سینما 2009

مرگ بازیگر قدیمی سینمای روسیه

فارس: ویاچسلاو تیخونوف، بازیگر قدیمی سینمای روسیه در 81 سالگی درگذشت.‌تماشاگران بین‌المللی او را به دلیل بازی در درام تاریخی «جنگ و صلح» می‌شناسند.تیخونوف از بازیگران محبوب تماشاگران روسی هم بود که در ژانرهای مختلف سینمایی ایفای نقش کرده بود.ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه این بازیگر را به عنوان هنرمندی توصیف کرد که حکم یک افسانه را دارد.
کد خبر: ۲۹۸۸۸۹

فیلم تازه کارگردان «خون به پا می‌شود»

ایسنا: پل توماس آندرسون، کارگردان اسکاری هالیوود و خالق آثار موفقی چون «خون به پا می‌شود» با حضور فیلیپ سیمور هافمن، یک درام با موضوع مذهبی می‌سازد.سیمور‌ هافمن چندی پیش در فیلم «شک» نیز در قالب یک کشیش به ایفای نقش پرداخته بود.بنابر اعلام هالیوود ریپورتر، هافمن در این فیلم در قالب یک استاد تعالیم مذهبی در سال 1952‌میلادی ظاهر می‌شود.

فیلمنامه هویت بورن 4 تغییر می‌کند

فارس: تهیه‌کنندگان قسمت چهارم «هویت بورن» با تغییر فیلمنامه‌نویس، لحن تند قصه آن علیه سازمان سیا را نرم‌تر کرده‌اند و همین قضیه موجب کناره‌گیری پل گرینگراس از ساخت این فیلم شده است.منتقدان سینما و دوستداران جدی محصولات سینمایی امیدوارند کاراکتر جیسون بورن در مجموعه فیلم دلهره‌آور و افشاگرانه «هویت بورن»، به افشاگری‌های خود علیه سازمان سیا ادامه دهد.

«رومن پولانسکی» وارد حبس خانگی شد

ایسنا: رومن پولانسکی که از 2 ماه پیش در زندانی در سوئیس به سر می‌برد، از روز جمعه گذشته وارد حبس خانگی در ویلای خانگی‌اش واقع در منطقه لوکسوری آلپین شد.

این حکم از ساعت یک بعدازظهر روز جمعه گذشته به اجرا گذاشته شده است.بنابر اعلام رویترز، این کارگردان 79‌ساله با پرداخت یک وثیقه 49/4 میلیون دلاری به‌طور موقت آزاد و وارد حبس خانگی شده است.

رقابت 10 فیلم کوتاه برای نامزدی اسکار

مهر: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، از انتخاب فهرست اولیه 10 فیلم برای نامزدی در رشته اسکار بهترین فیلم کوتاه خبر داد.اسکرین دیلی اعلام کرد؛ 71 فیلم کوتاه برای حضور در رقابت هشتاد و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار نامزد شده بودند که از میان آنها 10 فیلم به فهرست اولیه راه‌یافتند و در نهایت اسامی 5 نامزد نهایی روز دوم فوریه اعلام می‌شود. مراسم اهدای جوایز اسکار 2010 روز هفتم مارس برگزار خواهد شد.

جایزه به «کیج» برای فعالیت‌های بشردوستانه

ایسنا: نیکلاس کیج، بازیگر صاحب سبک هالیوودی موفق به دریافت جایزه فعالیت‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد شد.کیج به عنوان سفیر این سازمان جهانی در امور جنایی و مواد مخدر مشغول فعالیت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها