تراژدی معادن کرمان ادامه دارد

فوت 4 معدنچی بر اثر گازگرفتگی

چهار کارگر معدن زغالسنگ هجدک در حالی شب گذشته بر اثر گازگرفتگی فوت کردند که میزان حوادث معادن زغالسنگ کرمان همچنان سیر صعودی خود را طی می کند و مسئولان نیز در این خصوص پاسخگو نیستند.
کد خبر: ۲۹۸۷۱۷

به گزارش مهر ، شامگاه گذشته با گازگرفتگی چهار کارگر معدن هجدک شهرستان راور و فوت این کاگران در هنگام استخراج زغالسنگ، میزان تلفات معادن زغالسنگ استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون به 18 نفر رسید.

درحالی تلفات معادن از جمله ریزش معدن و گازگرفتگی سیر صعودی خود را طی می کند که متاسفانه مسئولان مربوط به این حوزه حاضر به پاسخگویی در خصوص علت بروز این حادثه و دلیل افزایش تلفات در معادن کرمان نشدند.

سرپرست فرمانداری راور در شرح این حادثه می گوید: این حادثه شامگاه گذشته بر اثر گازگرفتگی در یکی از تونلهای معدن بزرگ زغالسنگ هجدک روی داده است که بر اثر این حادثه چهار کارگر جان خود را از دست داده اند.

عباس رنجبر افزود: این افراد در حال استخراج زغالسنگ از این معدن بوده اند که دچار گازگرفتگی می شوند و بر اثر شدت گاز گرفتگی فوت می کنند. پس از وقوع این حادثه یگانهای امدادرسانی معدن و امداد و نیروهای ویژه وارد عمل شدند و اجساد این افراد را از معدن خارج کردند و در نهایت با حضور مقام قضایی اجساد شناسایی و به پزشکی قانونی راور برای تحقیقات بیشتر منتقل شده اند.

سرپرست فرمانداری راور گفت: کارشناسان در حال بررسی علت بروز این حادثه هستند و نتیجه به زودی اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت زغالسنگ کرمان نیز با اشاره به اینکه صبح امروز از این حادثه مطلع شده است ، گفت: اطلاعات چندانی از این حادثه در دسترس نیست اما این معدن مجهز به سیستم مانیتورینگ بوده است و سیستم های ایمنی در معدن نصب شده بود.

محمد فضلی افزود: این معدن به مدت سه سال به یک شرکت پیمانکار اجاره داده شده بود و نیروهای پیمانکار در معدن درحال فعالیت هستند.

این درحالی است که سال جاری معادن زغالسنگ کرمان چهارمین حادثه مرگبار خود را پشت سر می گذارد به طوریکه در ابتدای سال جاری 12 کارگر در معدن «بابنیزوئیه» کرمان به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند در حادثه بعدی در معدن «هشونی» یک کارگر به دلیل ریزش معدن کشته شد و در حادثه معدن «گله توت» نیز دو کارگر در اثر ریزش سقف معدن زیر آوار ماندند که درنهایت منجر به مرگ یکی از کارگران شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها