یکی جلوی سکه را بگیرد!

رضا رفیع: هرچی ما هیچی نمی‌گوییم، ظاهرا هیچ‌کس دیگر هم هیچی نمی‌گوید. این که نشد کار برادر من....! از کی کمک بگیریم که جلوی افزایش بی‌رویه قیمت سکه را بگیرد؟آهای ی ی....دولت.....!آهای ی ی ملت......! یقه چه کسی را بگیریم؟.... چه کسی ماستخورش ملس است؟....
کد خبر: ۲۹۸۵۹۹

یک منبع آگاه اعلام کرد:

چه کسی بود صدا زد دولت؟
آشنا بود صدا
و کمی هم مشکوک!
کار ما نیست شناسایی راز سکه

آخرین خبر طلایی: نرخ هر سکه تمام بهار آزادی در بازار طلا به 284 هزار تومان رسید.

بسته پیشنهادی: حالا که بانک عزیز مرکزی نیز با وجود تزریق وریدی و عضلانی سکه به بازار طلا موفق به پایین کشیدن نرخ آن نشد؛ و از آنجا که دولت محترم نیز باید به گرفتاری‌های مهم‌تری برسد و... هزار دغدغه مهم و استراتژیک دیگر؛ فلذا ما به سهم خود و برای افزایش مشارکت بخش خصوصیمان، یک تنه جور دیگران را می‌کشیم و عجالتا رهنمودهای ارزنده‌ای در راستای کاستن از قیمت سکه طلا از خودمان صادر می‌کنیم. باشد که کارگر افتد. مگر ما چی کم داریم؟....ملاحظه بفرمایید:

1- به جریان انداختن مهریه‌ها: می‌گویند طرف به زنش گفت بیا مهریه ات را به جریان بنداز، پولدار شیم....! حالا حکایت ماست.

به نظر ما یکی از علل اساسی بالا رفتن نرخ سکه، مهریه‌های کلانی است که به صورت سکه پشت قباله انداخته می‌شود. اگر این سکه‌ها فی‌الفور آزاد شود و وارد بازار شود، کلی می‌تواند روند افزایشی قیمت سکه را از کار بیندازد و فرصت‌طلبان را سکه یک پول کند.

2- از کار انداختن مهریه‌ها: اگر به عوض سکه‌جات، چیزهای دیگری مثل زمین و مسکن و قبر و ماشین و موبایل و امثالهم به عنوان کابین عروس در نظر گرفته شود؛ منبعد شاهد ادامه روند صعودی نرخ سکه نخواهیم بود و نمودار آن به‌شدت هرچه تمام‌تر سقوط خواهد کرد.

مگر سقوط نکند، که لابد مشکل از محاسبات اقتصادی و آماری ماست که برماست. گاهی پیش می‌آید. مهم این است که اسنادش موجود باشد که هست ؛و ضریب جینی داشته باشد که دارد. نخبگان ما را دست کم نگیرید.

3- سکه‌ها را آب کنیم: اگر دولت تمام سکه‌ها را از بازار جمع کند و در کوره بریزد ذوبشان کند؛ به طور قطع نسل سکه از میان برداشته خواهد شد و به این ترتیب با پاک شدن صورت مساله، مشکلات بعدی آن هم سر به نیست خواهد شد. باید ریشه‌ها را زد. بنده طی تماسی که با اتحادیه کوره‌پزخانه‌های کشور داشتم، مطلع شدم که تمامی عزیزان ما در کوره‌ها آماده اجرای این طرح تحول هستند؛ بدون دریافت حتی یک ربع سکه.

4- تعدیل جوایز جشنواره‌ها: حتما مستحضرید که در مملکت عزیز ما جشنواره زیاد است و خوشبختانه جایزه مشترک اکثر این جشنواره‌های فرهنگی، هنری، علمی، اقتصادی، سینمایی،..... و غیره ما را نیز سکه جات مختلف تشکیل می‌دهد که همین خود باعث افزایش نرخ سکه می‌شود. فلذا پیشنهاد می‌کنیم یا خود جشنواره‌ها از بین برود، یاکه به عوض سکه، مثلا کارت سوخت یا سهام عدالت یا امثال ذالک داده شود.

به هر حال، الا‌نه هرکس که واجد اینها هم باشد، کار و بارش سکه است. نیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها