ایران زمین

خرم‌آباد - خبرنگار جا‌م‌جم: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: 42 باب سرویس بهداشتی در کنار مساجد بینراهی محورهای ترانزیتی و محدوده جاذبه‌های گردشگری، توریستی و مذهبی از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان لرستان از محل اعتبارات عمرانی این سازمان در دست ساخت است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۹۸۵۷۹

ساری - خبرنگار جام‌جم: سالانه بیش از 5 هزار کیلو آبزی آرتمیا در مازندران تولید می‌شود. یک کارشناس شیلات در گفتگو با «جام‌جم» گفت: این آبزی باارزش به عنوان خوراک زنده میگو و ماهیان خاویاری و زینتی استفاده می‌شود. زرگری با اشاره به این‌که هر گرم آرتمیا 8 هزارتومان ارزش دارد افزود: تنها تولیدکننده این آبزی باارزش در بهشهر فعال‌ترین تولیدکننده در کشور است. به گفته وی این موجود آبزی به 15 استان کشور صادر می‌شود.کارشناس اداره شیلات بهشهر با بیان این‌که آرتمیا به صورت زنده و منجمد برای مراکز پرورش میگو و ماهیان خاویاری و زینتی استفاده می‌شود، گفت: دریاچه ارومیه مناسب‌ترین مکان برای پرورش این نوع آبزی بود که به علت شوری بیش از حد دریاچه در حال حاضر امکان پرورش آن در این مکان وجود ندارد. وی نبود بسته‌بندی مناسب را از مهم‌ترین مشکل صادرات این محصول برشمرد و گفت: آرتمیا با دارا بودن پروتئین فراوان برای مصرف انسانی نیز کاربرد دارد، آرتمیا آبزی‌ای 10 میلی‌گرمی است و تنها مرکز پرورش آن در مازندران در سطح 2 هکتار در شهرستان بهشهر است.

بابل - خبرنگار جام‌جم: یک مسوول درمان تامین اجتماعی با اشاره به مصرف روزافزون دارو در کشور اظهار کرد: آنتی‌بیوتیک‌ها بیشترین مصرف دارویی را در بین مردم به خود اختصاص داده‌اند.

دکتر محمد خورشیدی در افتتاحیه سمینار عفونت‌های تنفسی فوقانی با بیان این‌که مصرف بی‌رویه داروها در کشور یکی از معضلات است، تصریح کرد‌: ‌مصرف آنتی‌بیوتیک در صدر داروهایی قرار دارد که پزشکان مبادرت به تجویز آن می‌کنند. وی با اشاره به این‌که مصرف سرانه دارو در کشور بیش از حد مجاز است، اظهار کرد: فرهنگ موجود در جامعه و کیفیت داروها می‌تواند در مصرف دارو در هر کشور تاثیرگذار باشد.

کرج - خبرنگار جام‌جم: مسوول دفتر نوسازی و تجهیز مدارس کرج گفت: نتایجی که از بررسی شناسنامه مدارس کرج به دست آمده نشان می‌دهد که 29 درصد از این مدارس دارای استحکام است، 32 درصد نیاز به مقاوم‌سازی دارد و 39 درصد باید تخریب شود که با استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی در 3 سال گذشته 41 درصد از مدارس کرج دارای استحکام شده‌ و20 درصد نیاز به مقاوم‌سازی دارد، ولی تنها 30 درصد آنها باید تخریب شود که این آمار نشانگر کاهش 9درصدی است.خلیل خزائی اظهار کرد: حدود 30 درصد ساخت و ساز مدارس کرج با مشارکت نیکوکاران صورت می‌گیرد.

کرج - خبرنگار جام‌جم: همایش علمی تخصصی اصلاح الگوی مصرف و ارتقای کیفیت تولید با همکاری جمعی از مهندسان و متخصصان کشور و توسط بسیج مهندسان سپاه ناحیه کرج و با مشارکت سازمان قطار شهری کرج، ایران فریمکو، شهرداری کرج، رادیو البرز، سازمان بسیج مهندسان کرج بزرگ و سپاه ناحیه کرج ،26 آذرماه جاری در کرج برگزار می‌شود.

کرمان - مهر : یکی از مهم‌ترین چالش‌های رفسنجان حضور افاغنه است و 40 هزار نفر از مجموع جمعیت 295 هزار نفری رفسنجان افغانی هستند که از این تعداد فقط 7000 نفر مجوز اقامت دارند. محمدرضا حسینی، معاون عمرانی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات شهر رفسنجان حضور گسترده افاغنه در این شهر است به طوری که از 295 هزار نفر جمعیت این شهرستان نزدیک به 40 هزار نفر افغانی مجاز و غیرمجاز هستند.

زاهدان ‌- خبرنگار جام‌جم: معاون وزیر کار و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی، نرخ مشارکت اقتصادی در سیستان و بلوچستان را 28 تا 29 درصد و نرخ بیکاری را بین 13 تا 14 درصد عنوان کرد.محمدرضا سپهری در افتتاحیه نخستین همایش ملی کارآفرینی و توسعه منطقه‌ای در دانشگاه سیستان و بلوچستان با اعلام این مطالب اظهار کرد: سیستان و بلوچستان کمترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور را دارد.

وی افزود: این استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای دارد که می‌توان برای توسعه منطقه از آنها استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها