پرسش و پاسخ

منصور رضایی از چالوس– چند وقت است که با روشن کردن کامپیوتر و پس از بالا آمدن ویندوز، خطای زیر نمایش داده می‌شود:
کد خبر: ۲۹۷۵۳۰

‌Amvo.exe - Application Error‌

‌... b"1001202x0The instruction at "‌

البته به‌تازگی هنگام روشن کردن کامپیوتر ویندوز در همان صفحه لوگو، هنگ می‌کند و ویندوز بالا نمی‌آید و مجبورم کامپیوتر را دستی ری‌ست کنم. البته گاهی اوقات پیغام خطای زیر نیز همراه با پیغام بالا نمایش داده می‌شود:

‌NMlndexStoreSvr.exe has encountered‌

‌... a problem and needs to close‌

مورد اول، نام یک تروجان است. به‌احتمال فراوان سیستم شما آلوده به ویروس شده است. هرچه سریع‌تر نسبت به نصب یک آنتی‌ویروس قوی و به‌روز اقدام کنید. ‌ ‌

مورد دوم پردازشی است که نرم‌افزار ‌Nero‌ آن را اجرا می‌کند و کار آن طبقه‌بندی فایل‌های چندرسانه‌ای سیستم شماست. این کار معمولا در پس‌زمینه انجام می‌شود. احتمال اینکه بروز چنین خطایی به دلیل وجود ویروس باشد نیز وجود دارد.

خسروی از ساری– وقتی می‌خواهم با برنامه نرو اکسپرس پوشه‌عکسی را رایت کنم، با پیغام خطای زیر مواجه می‌شوم:

‌ File/folder can not be accessed from‌

‌specified path: D:\my picture‌

‌\‌عکس موبایل‌\‌عکس گل‌.jpg4\ Dscoo‌

لطفا بگویید مشکل از کجاست. در ضمن این فایل، حاوی عکس‌های گرفته شده با موبایل است.

پوشه‌ها را با حروف لاتین نام‌گذاری کنید.

محمد افسری – عکس‌های من از روی کامپیوتر پاک شده است. راهی برای برگرداندن آنها نشان دهید.

برای بازیابی اطلاعات روی هارد خود می‌توانید از نرم‌افزارهای زیر استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر روی درایوی که عکس‌ها روی آن پاک شده‌اند اطلاعات کمتری ریخته باشید، امکان بازیابی اطلاعات بیشتر می‌شود.

‌Get Data Back‌

‌ Easy Photo Recovery‌(ویژه عکس‌های پاک شده)

‌Recover My Files‌

شایرین – من به مشکلی برخورده‌ام که به‌نظر خودم ناشی از ویروس است. می‌خواستم آنتی‌ویروسم را آپدیت کنم که آپدیت نشد. به‌طور اتفاقی خواستم به سایت‌های کاسپرسکی و ناد32 بروم که وقتی روی سایت کلیک کردم، داخل نرفت و پیغام خطا داد .الان که بیشتر امتحان کردم، دیدم هیچ سایت آنتی‌ویروسی را باز نمی‌کند. آنتی‌ویروس من‌ 4v 32 NOD‌ است. چه کار کنم که این ویروس را از بین ببرم؟

باید دید این ویروس چه اثراتی روی سیستم شما گذاشته است؟ اگر تنها اثری که ذکر کردید دیده شده، باید ‌ISP‌ خود را کنترل کنید. در صورت امکان از یک سرویس‌دهنده اینترنت دیگر استفاده کنید.

برای نصب آنتی‌ویروس می‌توانید از ‌CD‌های موجود در بازار استفاده‌کنید.

مدتی است که روی دسکتاپ کامپیوترم یک پوشه به‌نام ‌New folder‌ ایجاد می‌شود. هرچه آن را پاک می‌کنم، دوباره ایجاد می‌شود. کامپیوتر را هم با آنتی‌ویروس به‌روزشده ‌Avg‌ چندبار جستجو کردم، ولی ویروس نداشت. در ضمن ویندوزم ویستاست. به نظر شما مشکل چیست؟

دوست عزیز، سیستم شما آلوده به ویروسی شده که نام اصلی آن ‌Iddono‌ است. این ویروس پوشه‌ای به‌نام ‌newfolder.exe‌ را به‌تعداد زیاد روی هارد کپی می‌کند و روی ‌Startup‌ نیز قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در شماره‌های گذشته راه حذف آن را به‌روش دستی توضیح داده‌ایم، شما می‌توانید با نصب آنتی‌ویروس قوی و به‌روز آن را بیابید و از بین ببرید. همچنین برنامه از بین‌برنده ‌True Sword‌ نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. برای یادآوری، به‌طور خلاصه روش حذف آن را به‌صورت دستی عنوان می‌کنیم:

تمام پردازش‌هایی را که در زیر می‌آید، پایان دهید (از پنجره ‌Task Manager‌:)

‌libedit.dll‌

‌newfolder.exe‌

‌shelliddono.dll‌

‌.ids0104srv‌

‌.exe20srvidd‌

اگر نمی‌توانید هر کدام از این پردازش‌ها را از بین ببرید، باید سیستم خود را در حالت ‌Safe Mode‌ راه‌اندازی کنید.

مقدارهای رجیستری زیر را پاک کنید:

‌Key: SOFTWARE\Microsoft\Windows‌

‌\CurrentVersion\Run for nwiz.exe‌

‌Value: @‌

‌Key: software\microsoft\windows‌

‌\currentversion\run\alchem‌

‌Value: @‌

‌Key: software\microsoft\windows‌

‌\currentversion\run\zzb‌

‌Value: @‌

سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

احسان عبدی از نکا – مدتی است که وقتی به اینترنت متصل می‌شوم، نشانه وصل شدن که همان 2صفحه مانیتور کنار هم پایین دسکتاپ است، دیده نمی‌شود و متوجه نمی‌شوم کی اینترنت قطع می‌شود. دلیلش چیست؟

از ‌Control Panel‌ وارد ‌Network Connections‌ شوید. روی کانکشن خود کلیک راست کنید و گزینه ‌Properties‌ را برگزینید. از لبه ‌General‌ تیک گزینه ‌Show Icon In Notification Area When Connected‌ را بزنید. از این پس هنگام برقراری ارتباط آیکون آن نیز نمایش داده می‌شود.

محمد حسین پور از استان گیلان شهرستان رودسر – چگونه از آپدیت نود32 بکاپ بگیریم و چگونه و کجا بعد از نصب ویندوز از آن استفاده کنیم؟ فرق آنتی‌ویروس کرک‌شده با سریال‌دار چیست؟

فایل‌های به‌روزرسانی‌شده این نرم افزار در پوشه ‌Updfiles‌ در مسیر پنهان زیر است:

برای ویندوز اکس‌پی در مسیر:

‌C:\Documents and Settings\All Users‌

‌\Application Data\ESET\ESET Smart Security‌

و برای ویندوز ویستا در مسیر:

‌C:\ProgramData\ESET\ESET Smart Security‌

توجه داشته باشید فایل‌های آپدیت یک نسخه خاص، برای نسخه دیگر مناسب نیست. در صورتی که می‌خواهید این فایل‌ها را از سیستمی به سیستم دیگر انتقال دهید، ابتدا از یکسان بودن نسخه‌های نصب‌شده روی 2 سیستم مطمئن شوید. برای انتقال کافی است ابتدا پردازش ‌EGUI.EXE‌ را ‌End Process‌ کنید. پس از انتقال فایل‌ها، برنامه را باز کنید و آن را با یک نام کاربری و کلمه عبور زنده به‌روز رسانی کنید. آنتی‌ویروس کرک شده معمولا بدون اجازه تولیدکنندگان آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و ممکن است بعضی از خدماتی را که این شرکت‌ها برای پس از فروش محصول خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نتوانند استفاده کنند. ‌ ‌

مدتی است وقتی سی‌دی یا دی‌وی‌دی را درون ‌DVD-Rom‌ قرار می‌دهم، ‌Autorun‌ آن فعال نمی‌شود. ‌ ‌

این مشکل معمولا به‌دلیل بروز مشکلات ‌Registry‌ پیش می‌‌آید. ‌ ‌

وارد منوی شروع شوید و گزینه ‌Run‌ را باز کنید و در آن تایپ کنید ‌.Regedit ‌ در پنجره باز شده شاخه زیر را با کلیک کردن روی علامت + باز کنید:

‌HKEY_LOCAL_MACHINE\System‌

‌\CurrentControlSet\Services‌

در این شاخه، پوشه ‌Cdrom‌ را پیدا کنید و به‌جای اینکه آن را با کلیک روی علامت + باز کنید، تنها یک کلیک روی آن انجام دهید و سراغ سمت راست صفحه بروید. ‌AutoRun‌ را پیدا کنید و روی آن 2بار کلیک کنید تا پنجره کوچکی باز شود. اگر مقدار درج شده در ‌Value Date‌ برابر یک بود که تغییری اعمال نکنید، اما اگر صفر بود آن را به یک تبدیل کنید. حالا شاخه زیر را باز کنید:

‌HKEY_CURRENT_USER\Software‌

‌\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies‌

حالا از میان زیرشاخه‌ها، ‌Explorer‌ را پیدا کنید و به‌جای اینکه آن را با کلیک روی علامت + باز کنید، تنها یک کلیک روی آن انجام دهید و سراغ سمت راست صفحه بروید. در میان شمار زیادی از گزینه‌های سمت راست، به دنبال ‌NoDriveTypeAutoRun‌ بگردید و روی آن 2 بار کلیک کنید تا باز شود. در قسمت ‌Value Data‌ مقدار 91 و یا ‌ff‌ را تایپ کنید و ‌Base‌ را روی ‌Hexadecimal‌ قرار دهید.

وارد شاخه زیر شوید:

‌HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE‌

‌\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion‌

از میان زیرشاخه‌ها، ‌Winlogon‌ را پیدا کنید و به‌جای اینکه آن را با کلیک روی علامت + باز کنید، تنها یک کلیک روی آن انجام دهید و سراغ سمت راست صفحه بروید. ‌AllocateCDRoms‌ را باز کنید و مقدار ‌Value Data‌ را برابر صفر قرار دهید. سپس همه پنجره‌ها را ببندید و سیستم را یک بار ‌Restart‌ کنید.

مهدی رشنو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها