کوتاه از جهان

تکرار تهدید هاشمی

جام‌جم آنلاین: طارق الهاشمی، معاون رئیس‌جمهور عراق بار دیگر تهدید کرد در صورت لزوم مصوبه پارلمان درباره قانون جدید انتخابات را وتو خواهد کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، هاشمی با انتقاد از بی‌توجهی به تعیین سهمیه‌ای عادلانه برای عراقی‌های مقیم خارج از احتمال وتوی اصلاحیه قانون انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۳۲۴

این در حالی است که دفتر هاشمی پیش از این اعلام کرده بود او درباره قانون انتخابات با فراکسیون‌های پارلمانی به‌توافق رسیده و قانون انتخابات عراق را وتو نمی‌کند.

درخواست زلایا

جام‌جم آنلاین: مانوئل زلایا، رئیس‌جمهور مخلوع هندوراس روز گذشته خواستار محاکمه عاملان کودتای نظامی 28 ژوئن (7 تیر) این کشور شد.

به گزارش آژانس خبری بولیوی، زلایا با ارسال نامه‌ای برای سازمان ملل متحد خواستار تشکیل دادگاهی ویژه برای محاکمه عاملان کودتا در کشورش شد.

او در عین حال خواستار توجه سازمان کشورهای آمریکایی به مواضع مبهم دولت آمریکا و تناقض‌گویی مقامات این کشور در قبال کودتای هندوراس شد.

دعوت کرزای از طالبان

جام‌جم آنلاین: حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان بار دیگر از گروه طالبان خواست تا سلاح خود را زمین گذاشته و وارد فرآیند آشتی ملی در این کشور شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کرزای روز جمعه بعد از برگزاری نماز عید قربان در کابل، پایتخت پیشنهاد خود را برای بازگشت طالبان به روند سیاسی اعلام کرد.

این درخواست تنها سه روز بعد از پیام ملاعمر، سرکرده طالبان مطرح شد که پیشنهاد پیوستن به مذاکرات صلح را رد‌کرده بود.

پرچم سفید لی

جام‌جم آنلاین: لی میونگ‌باک، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی آمادگی خود را برای دیداربا کیم جونگ ایل، رهبر کره‌شمالی در هر زمان و هر مکان اعلام کرد.

لی در مصاحبه‌ با شبکه یک تلویزیون دولتی کره‌جنوبی گفت: آماده‌ام برای متقاعد کردن کره‌شمالی به توقف برنامه‌ هسته‌ای‌اش با رهبر این کشور ملاقات کنم.

وی با اشاره به ملتهب بودن فضا در منطقه افزود: آماده‌ام برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره در هر زمان و هرمکان با کیم دیدار و گفتگو کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها