برخی دیپلمات‌های غربی گفتند: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه برای دومین بار از تاسیسات غنی‌سازی ایران در فردو در نزدیکی قم بازدید کردند.به گفته این دیپلمات‌ها، هدف بازرسان از این بازدید، بازرسی بیشتر از ساختمان تاسیسات فردو، دریافت توضیحات بیشتر از مقام‌های ایرانی درباره تاریخچه پروژه و اهداف آن و همچنین گفتگو با مدیر مجموعه و طراحان آن بوده است.
کد خبر: ۲۹۵۷۲۶

آمریکا پرونده استات اویل را بست

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، 3 سال تلاش مداوم استات اویل برای اصلاح عملکرد سوء خود در گذشته منجر به صرف‌نظر کردن از اتهامات این شرکت درباره پرداخت رشوه در یک قرارداد مربوط به ایران شده است.به گزارش فارس، استات اویل متهم است سال 2002 و از طریق یک موسسه مشاوره نفتی به نام هورتون که مقر آن در لندن قرار دارد برای دستیابی به امتیازات نفتی در ایران مبالغی را به عنوان رشوه پرداخت کرده است. مبلغ این رشوه نیز 35 میلیون دلار بوده است.یک مقام شرکت نروژی استات اویل گفت: توافقی با کمیسیون سهام و اوراق بهادار آمریکا، وزارت دادگستری و دفتر دادستانی این کشور حاصل شده که بر اساس آن موضوع معامله استات اویل با موسسه هورتون حل و فصل شده است.

فعالیت 300 سایت علیه دولت

وزیر نیرو از فعالیت 300 سایت اینترنتی علیه دولت محمود احمدی‌نژاد خبر داد.مجید نامجو که به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌‌جمهور به شهرستان ملکان سفر کرده بود، در جمع مردم این شهرستان از موج عظیم تبلیغات علیه دولت بشدت انتقاد و اظهار کرد: از طرف رئیس‌‌جمهور مامور هستم به شما بگویم در حال حاضر 300 سایت علیه دولت دهم سمپاشی می‌کنند.

مشاور اوباما: افغانستان مانع از جنگ با ایران است

بروس ریدلر، مشاور باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفت، این کشور بشدت غرق در باتلاق افغانستان شده که همین عامل مانع از ورود آمریکا به جنگ نظامی دیگری با ایران می‌شود.

به گزارش عصر ایران، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، ریدلر، افسر سابق سیا که در مرکز بررسی‌های امنیت ملی در دانشگاه تل‌آویو سخن می‌گفت، اضافه کرد: اسرائیلی‌ها باید بفهمند که جنگ در افغانستان باعث می‌شود تا منابع مالی و سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یابد، این اتفاقات به شکل اصلی در موضوع ایران تاثیر گذارند.وی اضافه کرده است: آمریکا هم‌اکنون درگیر جنگ در دو جبهه است. باید به اندازه کافی شجاع باشیم تا بخواهیم با طرف سومی (ایران) نیز جنگ را آغاز کنیم بویژه که این طرف سوم توانایی واکنش در این دو جبهه را دارد.

سپاه و بسیج در حادثه کوی دانشگاه مسئولیتی نداشتند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران گفت: در زمان حادثه کوی دانشگاه، سپاه و بسیج مسوولیتی نداشتند.به گزارش ایلنا، سردار همدانی فرمانده جدید سپاه محمد رسول‌الله تهران نسبت به برخورد با افرادی که در حوادث اخیر با مردم بدرفتاری کرده‌اند، اظهار کرد: طبیعی است با عناصری که خودسر و بدون مجوز نیروی انتظامی و بسیج وارد عمل شده‌اند، حتما برخورد می‌شود که البته این موضوع خواست و مطالبات مردم نیز است.وی همچنین در خصوص حوادث کوی دانشگاه با اظهار بی‌اطلاعی از عاملان آن واقعه تصریح کرد: این حادثه برای زمانی است که مسوولیت امر با نیروی انتظامی بود و قطعا جزو مطالباتی است که حتما دنبال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها