پیروزی: پرسپولیس در 16 دیداری که در نیم‌فصل اول لیگ نهم انجام داد 6 پیروزی کسب کرد که 5 برد در خانه و یک پیروزی خارج از خانه به دست آورد، جالب این‌که اولین پیروزی سرخ‌پوشان در هفته سوم و خارج از خانه رقم خورد.
کد خبر: ۲۹۵۱۲۸

تساوی: پرسپولیس از نظر کسب نتیجه مساوی پس از مقاومت سپاسی در مکان دوم تقسیم امتیاز با حریفان خود بود. شاگردان کرانچار با کسب 5 تساوی خانگی و 3 تساوی خارج از خانه از 24 امتیاز ممکن در 8 مسابقه تنها 8 امتیاز گرفتند.

باخت: با این‌که پرسپولیسی‌ها تیم پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان نیم‌فصل اول بودند، اما از نظر شکست همراه ذوب‌آهن با دو باخت کمترین شکست را داشتند. اما در مورد پرسپولیس از دست دادن این 6 امتیاز سنگین‌تر بود، چون هر دو شکست که در هفته‌های هشتم و پانزدهم مقابل پیکان و استیل‌آذین رقم خورد در خانه اتفاق افتاد. اگر پرسپولیس در این دو دیدار حتی به مساوی می‌رسید در حال حاضر با 28 امتیاز سوم بود و با صدر جدول 3 امتیاز فاصله داشت.

گل‌های زده: مهاجمان پرسپولیس در نیم‌فصل اول 26 بار گلزنی کردند که از این نظر نیز همراه ذوب‌آهن در مکان چهارم بهترین خط حمله لیگ قرار گرفتند. پرسپولیس 20 بار در خانه و 6 بار در خارج از خانه موفق به گلزنی شد. بیشترین گل را کریم باقری با 7 بار گلزنی به ثمر رساند و در بین مهاجمان با پست تخصصی قرار گرفتن در خط حمله هادی نوروزی با 5 گل درصد قرار گرفت.

گل‌های خورده: از نظر خط دفاعی پرسپولیس با دریافت 20 گل که 15 گل در ورزشگاه آزادی وارد دروازه‌اش شد آمار خوبی نداشت. پرسپولیس در 3 دیدار در طول 90 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت. بدترین عملکرد دفاع نیز در هفته نخست مقابل مس‌کرمان به نمایش درآمد؛ پرسپولیس در این مسابقه 3 گل دریافت کرد.

پرسپولیس صدرنشینی را تجربه نکرد

پرسپولیس 26 امتیازی در حال حاضر 5 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و در مکان پنجم قرار گرفته است. پرسپولیس با 8 تساوی و 6 پیروزی و 2 باخت خود در نیم‌فصل نخست هرگز در صدر جدول قرار نگرفت تا صدرنشینی لیگ نهم را تجربه ‌کند. شاگردان کرانچار امیدوارند در نیم‌فصل دوم ناکامی‌های نیم‌فصل اول را جبران کنند.

پرسپولیس از نگاه کارشناسان

دروازه‌بان‌ها: رسول کربکندی درخصوص عملکرد دروازه‌بان‌های پرسپولیس در نیم‌فصل نخست می‌گوید: حقیقی و معمارزاده پتانسیل لازم برای رسیدن به ایده‌آل را دارند، اما ضعف‌هایی هم دارند که طبیعی است و باید برای برطرف کردن آن تلاش کنند. مثلا حقیقی گاهی در خروج‌هایش دیر تصمیم می‌گیرد و دچار اشتباه می‌شود. معمارزاده هم پس از گذراندن دوران مصدومیت وضعیت بهتری پیدا کرده است. هرچند گاهی روی گل‌های دریافتی اشتباه می‌کند، اما از نظر آمادگی جسمانی در شرایط خوبی است و اگر دوباره به خاطر آسیب‌دیدگی از شرایط آرمانی دور نشود می‌تواند در نیم‌فصل دوم مهره قابل اتکایی برای پرسپولیس باشد.

مدافعان: محمد پنجعلی خط دفاعی پرسپولیس را این‌چنین مورد ارزیابی قرار می‌دهد و می‌گوید: مدافعان پرسپولیس در بررسی فرد به فرد قابلیت‌های زیادی دارند و هر کدام می‌توانند برای هر تیم نعمت باشند. شیث رضایی و سپهر حیدری تاثیرگذار هستند، اما پرسپولیس از نظر تاکتیک دفاعی ضعف دارد. وقتی تیم جلو می‌کشد، در بازگشت باید بازیکنان سایر خطوط به یاری مدافعان بیایند که این اتفاق معمولا در پرسپولیس نمی‌افتد.

هافبک‌ها: خط هافبک پرسپولیس بازیکن اسمی بیشتر دارد و از نظر تعداد نیز با ترافیک بازیکن روبه‌روست. محمد صادقی درخصوص عملکرد بازیکنان میانی این تیم می‌گوید: کریم باقری بدون شک فرمانده این خط است. کریم در 37 سالگی آنقدر باانگیزه است که بازیکنان دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. میثم بائو هم هر وقت پشت مهاجمان بوده در طراحی و تقسیم توپ و تغذیه مهاجمان خوب بوده است. در این خط بیشترین تغییر را شاهد بودیم که مهم‌ترین علت آن شاید آزمایش ترکیب‌های مختلف از سوی کرانچار برای رسیدن به نتیجه بهتر است. کرانچار در خط میانی که بسیار تعیین‌کننده است قدرت مانور دارد و باید از این برتری استفاده کند.

مهاجمان: در خط حمله ناصر ابراهیمی معتقد است پرسپولیس یک مهاجم نوک فرصت‌طلب ندارد. او می‌گوید: نمی‌دانم محسن خلیلی واقعا مصدوم است یا توان بازی دارد، اما خلیلی و حتی آرفی می‌توانستند این خلا را برای پرسپولیس پر کنند. کرانچار از مهره‌هایش خوب بهره نمی‌برد. می‌گفتند او تفکر هجومی دارد، اما اگر این طور باشد باید آمار گلزنی در خط حمله بیشتر شود و بازی‌های تماشاگرپسندی را از پرسپولیس شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها