ایسنا: احمدرضا احمدی، شاعر نامدار کشورمان شامگاه دوشنبه به علت بیماری قلبی در بخش (CCU) بیمارستان آتیه بستری شد. به گفته یکی از مسوولان بیمارستان، روند حال احمدی رو به بهبود است.
کد خبر: ۲۹۵۱۱۲

حیات جاودانه

جام‌جم: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت درگذشت استاد شاهرخی شاعر آورده است: استاد شاهرخی با اشعار دینی و آیینی و انقلابی‌اش حیات جاودانه یافت؛ او در «غبار کاروان» با «داغ شقایق‌ها» به دیدار عاشق‌ترین عاشق‌ها، مولایش امیرالمومنین(ع) شتافت. مراسم یادبود محمود شاهرخی ساعت 18 جمعه 29 آبان ‌در مسجد خاتم‌الانبیا (ص) با سخنرانی حسین آهی برگزار خواهد شد.

دوره‌های آموزش خبرنگاری تخصصی

جام‌جم:‌ موسسه فرهنگی هنری سبز آیین قرن برای اولین بار در کشورهای دوره‌های آموزش خبرنگاری تخصصی را راه‌‌اندازی می‌کند. موسسه فرهنگی هنری سبز آیین قرن این دوره‌ها را با مجوز دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد کرد.

این موسسه برای بیش از 20 حوزه خبری، سرفصل‌هایی را به صورت تخصصی طراحی کرده است، ولی در مرحله اول برای حوزه‌‌های هشت‌گانه پارلمانی، دیپلماتیک، نفت، انرژی‌های نو،IT ، خانواده، فرهنگی و سینمایی خبرنگار تربیت خواهد کرد. دانشجویان این دوره‌ها که از بین خبرنگاران باسابقه یا فارغ‌التحصیلان رشته‌های ارتباطات و روزنامه‌نگاری پذیرفته می‌شوند، پس از طی این دوره‌ها، مدرک مورد تایید دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها را دریافت خواهند کرد. مدیریت موسسه فرهنگی هنری سبز آیین قرن را مهدی فضائلی به عهده دارد.

تمدید مهلت ارسال پوسترهای عاشورایی

جام‌جم: مهلت ارسال آثار به چهارمین سوگواره پوسترهای عاشورایی که پیش از این تا30 آبان ماه اعلام شده بود به مدت 10 روز تا 10 آذرماه تمدید شد. چهارمین سوگواره پوسترهای عاشورایی در سه بخش اصلی (حماسه عاشورا)، موضوعی (حر بن ریاحی) و جنبی (کتیبه نگاری) برگزار خواهد شد.

نقاشی‌های مدرن ژاپنی‌ها در تهران

جام‌جم: نمایشگاه «خط‌نقاشی‌های مدرن ژاپن در دهه 90» پنجشنبه این هفته در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)‌ برگزار می‌شود. در این نمایشگاه تعداد 54 تابلو در قالب31 اثر از آثار 9 هنرمند ژاپنی به نمایش گذاشته می‌شود.

اتوبوس کتاب در محلات غرب تهران

جام‌جم: فرهنگسرای تهران همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی طرح عرضه سریع و ارزان کتاب را در قالب نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های سیار کتاب در محلات غرب تهران اجرا می‌کند. در قالب این طرح بیش از 6000 جلد کتاب تازه منتشر شده در موضوعات مختلف با اتوبوس به محله‌های مختلف مناطق 21 و 22 برده شده و در قالب نمایشگاه و فروشگاه کتاب با 25 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

بوکر آسیا به چین رفت

ایسنا: هیأت‌داوران جایزه بوکر آسیا به ریاست کولم تویبین نویسنده سرشناس ایرلندی سو تونگ از چین را برای رمان «قایقی به‌سوی رهایی» به‌عنوان برنده سال 2009 خود معرفی کرد.این نویسنده چینی که تاکنون 6 رمان نوشته است، پس از دریافت این جایزه 10هزار دلاری گفت: «من نویسنده‌ای هستم که به بردن جایزه شهره نیستم و بیشتر به نبردن جوایز ادبی شهرت دارم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها