جام‌جم: مراسم رونمایی از قرآن کریم با ترجمه ابوالفضل رشیدالدین میبدی(قرن پنجم و ششم هجری) پنجشنبه این هفته در میبد برگزار می‌شود. این نسخه از قرآن کریم به خط محمد حسین بن علی عسکر ارسنجانی (1300 ق)، ترجمه گرانسنگ «ابوالفضل رشیدالدین میبدی»، از شاگردان و مریدان خواجه عبدالله انصاری و تصحیح و مقابله دکتر مهدی ملک ثابت (عضو هیات علمی دانشگاه یزد) و دکتر علی رواقی (عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی) توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب، با همکاری بنیاد فرهنگی میبدی چاپ شده است.
کد خبر: ۲۹۴۱۸۲

محمود شاهرخی شاعر انقلاب به کما رفت

فارس: محمود شاهرخی شاعر پیشکسوت انقلاب، که 82 سال دارد، صبح دیروز پس از انجام دو عمل جراحی در بیمارستان عرفان تهران به کما رفت. شاهرخی روز دوشنبه برای انجام عمل جراحی روده به بیمارستان منتقل شد و روز پنجشنبه نیز عمل دیگری روی او انجام شد، اما صبح دیروز به علت ایست قلبی و ضعف به کما رفت. محمود شاهرخی متولد 1306 بم است. وی یکی از مشهورترین چهره‌های شعر آیینی پس از انقلاب است که سال‌ها، هم در شعر انقلاب و هم در شعر جنگ فعال بوده است.

تجلیل از نویسنده آرژانتینی در آمریکا

فارس: بزرگداشت «خورخه لوئیس بورگس» نویسنده و شاعر آرژانتینی در سالن همایش‌های دانشگاه هوفسترای نیویورک برگزار می‌شود.

دانشگاه «هوفسترا» هر دو سال یک بار مراسمی را با حضور یکی از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی جهان برگزار می‌کند. دانشگاه «هوفسترا» امسال به مناسبت صدودهمین سالروز تولد این نویسنده مراسم بزرگداشتی را در روزهای 13 و 14 نوامبر برگزار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها