با عبور از جهنم دوبلین

فرانسه به جام جهانی نزدیک شد

در حالی که ایرلندی‌ها جهنم سبز رنگی را برای قهرمان سال 98 جهان درست کرده بودند، اما بدشانسی آنها اشک هواداران این تیم را در پایان بازی سرازیر کرد.
کد خبر: ۲۹۴۰۸۴

فرانسه در بازی شنبه شب، در بیشتر دقایق بازی اسیر بازی جسورانه ایرلند جنوبی بود، اما با گل اتفاقی نیکلاس آنلکا در دقیقه 72 که پس از برخورد شوت این بازیکن به پای مدافع ایرلند و تیرک عمودی، وارد دروازه شد نفسی براحتی کشید و خود را در یک قدمی صعود به جام جهانی 2010 احساس کرد.

در این بازی ایرلندی‌ها بارها تا سقوط دروازه فرانسه پیش رفتند اما با بدشانسی یا درخشش خیره کننده دروازه‌بان فرانسه، بازنده سربلند بازی لقب گرفتند. این بازی برای فرانسه آنقدر دشوار بود که ریموند دومنک، با وجود برتری در خانه حریف اعتراف کرد هنوز کار صعود به آخر نرسیده است.

 سرمربی تیم ملی فرانسه که از این برتری بشدت خوشحال بود، با اشاره به بازی روز چهارشنبه در سنت دنیس گفت: باید بپذیریم برای ایرلند، دیدار برگشت بازی مرگ و زندگی خواهد بود. این تیم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. پس با تمام وجود خواهد آمد و این کار ما را فوق‌العاده دشوار می‌کند. بازیکنانم نباید فکر کنند با کسب چنین نتیجه‌ای، دغدغه‌ای از بابت صعود ندارند زیرا برد با یک گل هرگز اطمینان خاطر ایجاد نمی‌کند.

این چیزی بود که رابی‌کین، ستاره تیم ملی ایرلند جنوبی هم به آن اشاره داشت. او که خود چندین موقعیت گلزنی را در این بازی از دست داد ، گفت: راه یافتن به جام جهانی راحت به دست نمی‌آید؛ اما ما به آنچه می‌خواهیم، باور داریم. به پاریس خواهیم رفت و معتقدیم در آنجا می‌توانیم بلیت سفرمان به آفریقای‌جنوبی را دریافت کنیم.

دیگر بازی حساس شنبه شب را پرتغال با تک گل دقیقه 31 برونو آلوز از بوسنی هرزگوین برد تا شرایط این تیم در بازی برگشت، حساس‌تر از همیشه باشد. البته اسپانیا در مرحله مقدماتی نشان داده که تیم میروسلاو بلازویچ در خانه، شکست ناپذیر نیست، اما پرتغالی که رونالدو را ندارد، شاید دردسرهای زیادی در بازی چهارشنبه شب داشته باشد.

به همین خاطر هم کارلوس کوئیروز، سرمربی پرتغال از عملکرد بازیکنانش مقابل بوسنی انتقاد کرد و گفت: «نباید برای گل زدن به بوسنی تا این حد به دردسر می‌افتادیم. حالا کارمان در بازی برگشت ساده نیست و باید مراقب همه چیز باشیم.»

در دیگر بازیهای پلی‌آف اروپا، روسیه 2 بر یک از سد اسلوونی گذشت و بازی 2 تیم یونان و اکراین با تساوی بدون گل به پایان رسید. همزمان با این بازی‌ها در آفریقا 2 تیم کامرون و نیجریه جشن صعود به جام جهانی را برپا کردند اما بازی مصر و الجزایر با توجه به گل دقیقه 95 مصری‌ها و برتری 2 بر صفر این تیم، روز چهارشتبه دوباره تکرار خواهد شد تا از میان این دو تیم چهره یکی دیگر از مسافران جام جهانی 2010 نیز مشخص شود. در همین چارچوب بامداد دیروز اروگوئه در خانه کاستاریکا با یک گل پیروز شد تا آنها نیز همچون فرانسه شانس زیادی برای راهیابی به جام جهانی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها