شجاعی و نکونام، تنها غایبان اولین تمرین تیم ملی

قطبی: بازیکنان را جدی و مصمم دیدم

گروه ورزش: غیر از جواد نکونام و مسعود شجاعی که درگیر بازی اوساسونا در لالیگا بودند، هر 28 بازیکن دیگر دعوت شده از سوی قطبی در کمپ تیم‌های ملی حاضر شدند تا اولین تمرین، حال و هوای گرم و پرشوری داشته باشد. حضور مهرزاد معدنچی، ایمان مبعلی، آندرانیک تیموریان و جواد کاظمیان که به دلیل سرماخوردگی زیاد سرحال نبود در این تمرین برای اندک تماشاگران حاضر در کمپ تیم‌های ملی نیز جالب بود. این تمرین با صحبت‌های افشین قطبی آغاز شد و پس از آن امیرحسین صادقی، فرهاد مجیدی، آرش برهانی، هاشم بیک‌زاده، حسین کعبی، فرهاد مجیدی، محمدرضا خلعتبری و خسرو حیدری به دلیل همراهی تیم‌هایشان در بازی‌های روز شنبه لیگ برتر از جمع دیگر بازیکنان جدا شدند تا به صورت اختصاصی زیر نظر بیوتر تمرین کنند. میثاق معمارزاده، وحید طالب‌لو، سوشا مکانی و سیدمهدی رحمتی نیز زیر نظر کنوب، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی تمرین کنند.
کد خبر: ۲۹۳۱۶۳

دیگر بازیکنان حاضر در تمرین تیم ملی، ابتدا 15 دقیقه بدن‌های خود را گرم کردند و با انجام حرکت‌های کششی و سرعتی، کار با توپ را آغاز کردند. در ادامه، بازیکنان 20 دقیقه به کار با توپ پرداخته و پس از آن در قالب 3 گروه آبی، سفید و نارنجی در فضایی محدود به تمرین حفظ توپ پرداختند. این تمرین 20 دقیقه به طول انجامید و به دنبال آن بازیکنان در گوشه‌ای از زمین به فوتبال در قالب 2 تیم آبی و نارنجی پرداختند. ملی‌پوشان در پایان تمرین در 2 گروه به شوت‌زنی و مرور کارهای تاکتیکی در فاز دفاعی پرداختند. مهاجمان که به سمت دروازه‌ها شوت می‌زدند، زیر نظر قطبی و مدافعان که کارهای تدافعی را در دستور کار داشتند، زیر نظر بیوتر، مراحل آماده‌سازی را دنبال ‌کردند. در جریان تمرین دیروز میثاق معمارزاده از ناحیه ماهیچه پای چپ دچار آسیب‌‌دیدگی شد.

افشین قطبی در پایان نخستین جلسه تمرین تیم ملی به خبرنگاران گفت: «سعی کرده‌ایم هم تمام‌کننده داشته باشیم، هم بازیکن دوپا، هم بازیکن درگیرشونده و هم عناصر دفاعی. همه می‌دانند که ما در بعضی پست‌ها از بازیکنان خوب فراوانی برخورداریم؛ اما در بعضی دیگر از پست‌ها، بازیکن بین‌المللی نداریم. تلاش ما دعوت از بازیکنان مختلف بوده است تا بتوانیم بالانس و تعادل را برقرار کنیم. فکر می‌کنم در حال حاضر 45 تا 50 بازیکن می‌توانند در فهرست ما قرار بگیرند؛ اما ما تنها می‌توانستیم از 30 بازیکن استفاده کنیم. باید بگویم برای دعوت از همین 30 بازیکن هیچ واسطه‌ای در کار نبود و تمامی آنها به خاطر لیاقت و تلاششان به اردو دعوت شده‌اند. امروز همه آنها نشان دادند بسیار جدی و مصمم هستند تا وظیفه‌شان را برای تیم ملی کشورمان انجام بدهند.»

قطبی افزود: بسیاری از بازیکنان را برای تجربه کردن و تست کردن به تیم ملی دعوت کرده‌ایم؛ چراکه بهترین درس برای بازیکن، بازی کردن است. از بازی در تهران استفاده خواهیم کرد تا تیمی بهتر را بسازیم. از همین جا از هواداران دعوت می‌کنم به ورزشگاه آزادی آمده و از تیم ملی حمایت کنند.»

14 جلسه تمرینی دیگر

تیم ملی که از دیروز تمرینات خود را برای بازی‌های دوستانه با ایسلند (سه‌شنبه) و مقدونیه و دیدار با اردن از سری رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا آغاز کرده است،‌ با نظر افشین قطبی در 9 روز آینده، 14 جلسه تمرینی دیگر را هم برگزار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها