مشهد - خبرنگار جام‌جم: مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کاشت گندم آبی در سال زراعی جاری در سطح 27هزار هکتار از اراضی تربت جام آغاز شد. علی محمودی افزود: محصول گندم همواره از عمده تولیدات زراعی شهرستان تربت جام بوده که این شهرستان سال‌های متمادی، رتبه‌‌های اول تا سوم تولید گندم را در سطح استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است .
کد خبر: ۲۹۳۱۶۰

کاشان - خبرنگار جام‌جم: هفتمین فیلم علی مقنی، تهیه‌کننده و کارگردان جوان کاشانی با عنوان فیلم کوتاه «آقابزرگ» در کاشان ساخته شد. «آقابزرگ» فیلم کوتاه مستندی است در رابطه با مسجد آقابزرگ کاشان است که به عروس خاورمیانه شهرت دارد.

سنندج - خبرنگار جام‌جم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری سومین جشنواره موسیقی منطقه‌ای غرب کشور در سنندج خبر داد. منصور ایمانی گفت: این جشنواره با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای ارائه میراث ارزشمند موسیقی ایران اسلامی و حفظ و صیانت از آن و نیز حمایت از هنرمندان خلاق در نیمه دوم آذرماه سال جاری مصادف با عید غدیر در سنندج برگزار می‌شود.

تبریز - خبرنگار جام‌جم: در 7 ماهه اول امسال حضور اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در مجامع علمی خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزایش یافته است. علوی، رئیس دانشگاه تبریز با بیان این مطلب گفت: این امر بیانگر توانمندی‌های بالای محققان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی است.

کرمانشاه - خبرنگار جام‌جم: جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان ایثار برای اولین بار در کشور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم و ارزش‌های ایثار و شهادت از زبان کودکان و نوجوانان از 20 تا 23 آبان ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود. مراد کوشکی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: این جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان در استان کرمانشاه با یاد و نام 9 هزار و 500 شهید، 17 هزار جانباز، 2 هزار آزاده طی 3 روز متوالی برگزار می‌شود که 13 گروه از استان‌های کرمانشاه، تهران، اصفهان، مرکزی، گلستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و زنجان در این جشنواره شرکت دارند.

کاشان - خبرنگار جام‌جم: شهردار کاشان با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری متکدیان خواستار همکاری و مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی مسوول در اجرای این طرح شد. سعید مدرس‌زاده با تشریح آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور متکدیان در بین شهروندان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 50 متکدی در معابر اصلی سطح شهر کاشان توسط شهرداری جمع آوری شده است که این تعداد شامل 35 زن، مرد و کودک بومی و غیر بومی و 15نفر از مهاجرین غیرقانونی افغانی و پاکستانی می‌باشد.

یزد - ایسنا: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، مسائل و مشکلات کتابخانه‌های بهاباد را در زمینه تامین نیرو، افزایش و تعویض کتاب‌های فرسوده، تجهیز کتابخانه‌ها به نرم‌افزار و سیستم رایانه‌ای بررسی کرد. سیدحسن اعلایی گفت: کتابخانه‌های «شهید جلیلی» و «فاطمیه» بهاباد بزودی به سیستم کافی نت مجهز و در یکی از این کتابخانه‌ها نیز طرح سیستم هوشمند اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها