محمدنبی حبیبی خبر داد

دیدار سران موتلفه با میرحسین

«محمدنبی حبیبی» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از دیدارهای خود و شماری دیگر از چهره های برجسته این حزب باسابقه سیاسی کشور با «میرحسین موسوی» با هدف کاهش تنش و تقویت وحدت میان نیروهای وفادار به انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۲۵۶

به گزارش جام جم آنلاین حبیبی امروز یکشنبه در جریان بازدید از غرفه جام جم در شانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها در تهران گفت:«ما تاکنون در این زمینه دیدارهایی داشته ایم و اگر لازم باشد باز هم دیدار خواهیم کرد زیرا معتقدیم احتمال خطا برای همه وجود دارد ولی ما باید برای ایجاد وحدت میان نیروهای وفادار به انقلاب تلاش کنیم».

وی تاکید کرد که نقطه محوری در این وحدت، اتحاد و همگرایی نیروهای انقلاب حول محور رهبری و ولایت فقیه است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون دو دیدگاه در میان نیروهای سیاسی جامعه برای برخورد با حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری وجود دارد، گفت: یک دیدگاه،  این است که باید تلاش کنیم تا وحدت و همگرایی حول محور رهبری در جامعه ایجاد شده و از سقوط بیشتر برخی نیروهای انقلاب جلوگیری شود و دیدگاه دوم، نیز این است که کسانی معتقدند اگر کسی چند پله از همراهی با نظام سقوط کرده است، باید کاری کنیم تا او بطور کامل سقوط کند.

وی تاکید کرد که موتلفه با دیدگاه دوم موافق نیست و اعتقاد دارد که حتی یک مخالف نیز برای نظام جمهوری اسلامی زیاد است. از این رو، باید کاری کرد تا بر شمار همراهان و نیروهای نظام و انقلاب هر چه بیشتر افزوده شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: احتمال خطا برای همه وجود دارد و ممکن است نیروهای وفادار به انقلاب هم خطایی داشته باشند. همه‌ ما در معرض خطا هستیم، اما نباید این‌طور باشد که اگر کسی دو خطا کرده آن‌قدر به او فشار بیاوریم که تعداد خطاهایش افزایش یابد و اصلا او را از زندگی سیاسی و فیزیکی ساقط کنیم.

وی با اشاره به ملاقات‌های اعضای حزب متبوعش با شخصیت‌های نظام در راستای کم کردن تنش در فضای سیاسی گفت: ما معتقد نیستیم که به بحث‌کردن با آقای موسوی، اشکالی وارد است ؛ همانطور که با سرپرستی آقای عسگراولادی، هفته دوم پس از انتخابات با آقای موسوی دیدار کردیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی هم‌چنین ملاقات با مهدی کروبی ، سید محمد خاتمی ، محسن رضایی ، محمود احمدی‌نژاد ، آیت‌الله امامی کاشانی و مراجع تقلید را از دیگر فعالیت‌های این تشکل برای کاهش تنش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: معتقد بودیم باید سراغ آقای هاشمی هم می‌رفتیم؛ چرا که نباید کسی را طرد کرد و بحث ایشان با کسی که تصمیم قطعی گرفته ضدانقلاب باشد فرق دارد.

وی با اشاره به نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری پیش از انتخابات که آن را قابل ایراد دانست، گفت: آقای هاشمی مواضع خود را در جریان برگزاری اجلاس مجلس خبرگان با سخنانی که در دفاع از مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت فقیه در جامعه سخن گفتند، به روشنی بیان کردند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، با ستایش از روزنامه جام جم به عنوان روزنامه ای معتدل، منطقی و میانه رو، از عملکرد آن ابراز رضایت کرد.

وی در عین حال خواستار آن شد تا جام جم در زمینه سیاسی ، اخبار مفصل تر و مطالب تحلیلی بیشتری بنویسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها