با ساخت یک سریال در شبکه تهران تصویری می‌شود

جستجوی فرزند در «خانه بی‌پرنده»

گروه رسانه: کاظم معصومی تا اواسط هفته آینده اولین سریالش را با نام «خانه بی‌پرنده» کلید می‌زند. به گزارش خبرنگار ما، این سریال برای گروه فیلم و سریال شبکه تهران جلوی دوربین می‌رود و تهیه‌کنندگی آن را امیرحسین شریفی بر عهده دارد. رویا افشار، پردیس افکاری، شهروز ابراهیمی، کاظم افرندنیا، محمد ابهری، میثاق جمشیدی، صدرالدین حجازی، جعفر دهقان، ماهرخ شریفی، سوگل طهماسبی، کامران فیوضات، مازیار فیروزمند، سروش گودرزی، سامیه لک، میرطاهز مظلومی، حمیدرضا مرادی، مینا نوروزی و روناک یونسی بازیگرانی هستند که حضورشان در این کار قطعی شده و مرحله تست گریم را هم پشت سر گذاشته‌اند. ضمن این که حدود 70 بازیگر دیگر هم بزودی به این کار اضافه خواهند شد.
کد خبر: ۲۸۹۰۶۷

به گفته تهیه‌کننده، فیلمنامه را شعله شریعتی براساس طرح اولیه خشایار الوند در طول 5/2 سال نوشته است.

موضوع اصلی خانه بی‌پرنده بحران هویت انسان است و در طول داستان به مسائل 8 سال دفاع مقدس و انقلاب نیز خواهد پرداخت. داستان این سریال که یک ملودرام اجتماعی است، از جایی شروع می‌شود که خانواده‌ حاج عباس و مرضیه در بحبوحه بمباران هوایی تهران، ملیحه دختر 5 ساله‌شان را گم می‌کنند و هر چه جستجو کرده او را نمی‌یابند. تلاش آنها 20 سال طول می‌کشد تا سرانجام در یک اتفاق ملیحه پیدا می‌شود و به این ترتیب، روند زندگی او و خانواده‌اش تغییرات زیادی می‌کند. اما این پایان ماجرا نیست. همراه ملیحه فرد دیگری به اسم زیبا هم به خانواده حاج‌عباس وارد می‌شود که فراز و فرود داستان را بیشتر می‌کند و اتفاقات جدیدی را رقم می‌زند.

مسوولیت انتخاب بازیگران به عهده صدرالدین حجازی بوده است. نقش مرضیه را رویا افشار بازی می‌کند و بازیگر نقش ملیحه روناک یونسی است. سامیه لک هم در نقش دختر دیگری که در خلاصه فیلمنامه توضیح زیادی درباره‌اش داده نمی‌شود، بازی می‌کند. شهروز ابراهیمی نقش مهرداد، شوهر زیبا را دارد و میرطاهر مظلومی هم در نقش سعید برادر مرضیه و برادر خانم حاج عباس ایفای نقش می‌کند. ضمن این که گروه تولید برای انتخاب نقش حاج عباس مشغول مذاکره با 3 بازیگر است که به زودی یکی از میان آنها انتخاب می‌شود.

تصویربرداری مجموعه در استان تهران، ورامین و اطراف آن انجام می‌شود و چون بخشی از آن به وقایع انقلاب و دفاع مقدس بر می‌گردد، گروه تولید اواخر کار برای ضبط سکانس‌های مربوط به این رویدادها عازم خرمشهر خواهد شد.مدت تصویربرداری حدود 5 ماه تخمین زده شده است.

خانه بی‌پرنده، نهمین همکاری خسرو معصومی در مقام کارگردان با شریفی به عنوان تهیه‌کننده پس از 8 تله فیلم است و اولین سریالی است که با همکاری هم جلوی دوربین می‌برند.

برخی عواملی که تاکنون حضورشان قطعی شده است، عبارتند از مدیر تصویربرداری: مجتبی رحیمی، طراح گریم: اشکان عسگری، طراح صحنه و لباس: امیر احدزاده، صداگذاری و میکس: شاهرخ شریفی، برنامه‌ریز: منصور وثوق، مدیر تولید: علی قائم‌مقامی، تدوین: رضا مطهری، دستیار کارگردان: آرمین فلاح، عکس: امیر رنجبر.

خانه بی‌پرنده برای گروه فیلم و سریال شبکه تهران تولید می‌شود و به احتمال زیاد پس از نوروز 89 به صورت هفتگی از این شبکه پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها