انجمن حمایت از کودکان اعلام کرد:

گزارش 40 مورد کودک آزاری فقط در یک ماه

گروه جامعه: آمار عملکرد انجمن حمایت از حقوق کودکان در شهریورماه گذشته نشان می‌دهد در این ماه، حدود 40 مورد «کودک آزاری» به دفتر انجمن اطلاع داده شده است که 55 درصد از آزاردیدگان پسر و 45 درصد باقیمانده دختر بوده‌اند. به گزارش ایسنا، براساس آمار انجمن حمایت از حقوق کودکان، باز هم همچون گذشته «مادران» در صدر ارجاع مددجویان قرار گرفته‌اند؛ به طوری که 29 درصد از کسانی که مددجویان را ارجاع داده‌اند؛ مادران، 17 درصد بستگان، 10 درصد اعضای انجمن،‌ 14‌درصد همسایه‌ها،‌ 7 درصد صدای یارا،‌ 2 درصد در مدرسه، 7‌درصد خبرنگاران، 2 درصد بهزیستی،‌ 2 درصد تلویزیون و 10‌درصد راهنمای 118 بوده‌اند.
کد خبر: ۲۸۸۳۱۴

براساس این گزارش، 33 درصد از آزارهای وارد به این کودکان عاطفی، 27 درصد غفلت، 20 درصد جسمی، 18 درصد آموزشی و 2‌درصد جنسی بوده است. البته باید افزود: نوع آزارهای وارد به کودکان معمولا دارای همپوشی و یک یا چند نوع آزار توامان صورت گرفته است.

پدران و مادران در ردیف اول و دوم آزاردهندگان

نکته جالب در این گزارش آن است که پدران با 56 درصد و مادران با 32 درصد در صدر آزاردهندگان قرار گرفته‌اند.

همچنین 2 درصد آزارها به دست نامادری، یک درصد از سوی برادران،‌ 3 درصد توسط ناپدری، یک درصد دوستان، یک درصد پرستار خصوصی، 4 درصد توسط پدربزرگ و مادربزرگ اتفاق افتاده است.

بررسی انجمن حمایت از حقوق کودکان درخصوص وضعیت خانوادگی این کودکان حاکی است 14 درصد از والدین کودکان طلاق گرفته بودند. همچنین در میان 26 درصد از خانواده‌ها مشاجره و درگیری بین والدین، 37 درصد بیماری‌های روحی، روانی و 23‌درصد اعتیاد (یک یا هر دو والد) وجود داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها