کاشان - خبرنگار جام‌جم: پروژه تاسیسات آبرسانی به شهر مشکات کاشان به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در آیین بهره‌برداری از تاسیسات آبرسانی به شهر مشکات هزینه اجرای این طرح را 6 میلیارد ریال اعلام کرد. عباس پیراینده افزایش ظرفیت ذخیره آب شیرین، ایجاد تعادل استحصال و مصرف، امکان انتقال آب به شهر به صورت ثقلی بدون پمپاژ با هدف کاهش مصرف برق و مدیریت فشار و کاهش آب به حساب نیامده را از مزایای این طرح اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۸۱۳۲

خوزستان - خبرنگار جام‌جم: 44 هزار میلیون ریال به منظور توسعه خط اینترنت در استان خوزستان اختصاص یافت.مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان گفت: در این طرح 10 هزار سوئیچ توسعه به خط اینترنت افزوده می‌شود و با افزایش پهنای باند، ترافیک خطوط اینترنتی کاهش می‌یابد.

قنبریان گفت: با اختصاص این اعتبار تمامی شهرهای استان با اولویت شهرهای لالی، گتوند، بستان و ایذه زیر پوشش خط اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند.

اردبیل - خبرنگار جام‌جم: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت:‌ امسال 60 میلیارد ریال به پایانه مرزی بیله سوار اختصاص یافت. علی رحمتی، در بازدید مدیرکل دفتر فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ازگمرگ بیله‌سوار افزود:‌ احداث سالن مسافری و محوطه آن و تامین اعتبار و تجهیز این سالن در ارتقای ‌کیفیت خدمات‌رسانی به مردم است. وی از اختصاص 4 میلیارد تومان برای احداث سالن مسافری و 2 میلیارد تومان برای محوطه سازی پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و گفت:‌ عملیات احداث سالن مسافری در2 هزارو 500 مترمربع در دو طبقه و محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله سوار در 4 هکتار بزودی شروع خواهد شد.

همدان - خبرنگار جام جم: تا 10 سال آینده نزدیک به 300 هزار نفر به جمعیت استان همدان افزوده خواهد شد. عبدالله مقصودی، مدیر کل ثبت احوال استان همدان ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری 15 هزار و 614 نوزاد در استان همدان متولد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 2 درصد افزایش روبه‌رو است، افزود: از این تعداد 8 هزار و 69 نوزاد پسر و 7هزار و 545 نوزاد دختر هستند که به ترتیب با 3/0 درصد و 4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو است، در مقابل هر 100 نوزاد دختر، 106 نوزاد پسر به دنیا آمده است.

زنجان - خبرنگار جام‌جم: همایش علمی پژوهشی جلوه‌های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی 30 مهر ماه برگزار می‌شود. دینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: از 70 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، 13 مقاله برگزیده شد که در روز همایش ارائه می‌شود.

اردبیل - خبرنگار جام‌جم: به گفته معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان اردبیل تمامی آموزش‌های عمومی کوتاه مدت صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار شده است. جلیل جباری با بیان این که آموزش‌های عمومی کوتاه مدت صنایع دستی استان اردبیل در سه ماهه دوم سال جاری افزایش چشمگیری داشته، تصریح کرد: در طول تابستان بیش از یکهزار و 488 نفر در 16 رشته رایج و بومی صنایع دستی استان ثبت‌نام کرده‌اند.

ساری - خبرنگار جام‌جم: دبیر جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا گفت: تعداد نامه‌های ارسالی به جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا با 5/3 برابر افزایش در سال جاری نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

هادی ابراهیمی افزایش تعداد نامه‌های ارسالی را بیانگر روند رو به رشد آشنایی عمومی با این جشنواره اعلام و تصریح کرد: سال گذشته 3500 نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که این تعداد در جشنواره امسال از مرز 10 هزار نامه گذشته است.

مشهد - خبرنگار جام‌جم: به دلیل تردد بالای عابران پیاده در سه‌راهی کلات و با هدف سهولت رفت و آمد شهروندان، یک دهانه پل عابر پیاده در این مکان نصب شد. با پیشنهاد و تایید سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد، یک دهانه پل عابر پیاده در سه‌راهی کلات، جنب ایستگاه سوار کلات از سوی شهرداری منطقه 3 نصب شد. به دلیل حجم تردد بالای عابران در این منطقه این پل عابر پیاده نصب شده است. کارشناسان معتقدند با ایجاد تسهیلات غیرهمسطح عابر پیاده شاهد افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و روانی حرکت ترافیک سواره در شهر هستیم.

پاکدشت - خبرنگار جام‌جم: رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت از افزایش 7 درصدی دانش‌آموزان تحت پوشش طرح شیر مدارس در سال جاری خبر داد.

محمدرضا جوادی با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته41 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش طرح شیر مدرسه قرار داشتند که در سال جاری این تعداد به 44 هزار نفر افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها