میانگین 17 دقیقه‌ای مکالمه زوج‌ها با یکدیگر

با من حرف بزن

گروه جامعه: یک محقق و استاد دانشگاه گفت: میزان ارتباط کلامی زوجین با یکدیگر در شهرهای بزرگ کمتر از 17 دقیقه در طول روز است و این آمار در میان زوج‌های تحصیلکرده و متخصص بسیار کمتر از این مقدار است. دکتر غلامرضا علیزاده در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب افزود: در شهرهای بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی، زوجین هر دو صبح تا عصر و گاهی هم دیرتر مشغول کار و فعالیت در بیرون از منزل هستند و به دلیل خستگی پس از بازگشت به خانه دیگر توان صحبت با یکدیگر را مگر در موارد ضروری ندارند.
کد خبر: ۲۸۷۳۴۶

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گروه جامعه‌شناسی خانواده دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در شرایط فعلی جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال بیش از حد زوجین میزان گفتگو میان آنان در طول شبانه روز به کمتر از 17 دقیقه می‌رسد.

این جامعه‌شناس در ادامه تاکید کرد: در مواردی نیز که فقط مرد مشغول به کار است، باز هم مجبور است تا شب برای تامین هزینه‌های زندگی فعالیت کند و همین موضوع باعث می‌شود فضای خانه را خوابگاهی بداند که فقط محل استراحت است و در این شرایط کمتر حرف خواهد داشت و ترجیح می‌دهد به جای گفتگو به استراحت بپردازد. به گفته علیزاده، با توجه به این‌که امکان اشتغال و فعالیت برای افراد تحصیلکرده بیش از دیگران است به همین دلیل آنها مدت زمان بسیار اندکی را در خانه به سر می‌برند به طوری که میانگین گفتگو در میان زوج‌های تحصیلکرده و متخصص در طول شبانه‌روز چند دقیقه بیشتر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها