فرصت دیدار دیگری با رهبر فرزانه دست داد تا فارغ از هیاهو و جنجال‌های معمول در رسانه‌ها و در فضایی بسیار صمیمی، گرم و مشحون از محبت و عاطفه پدر - فرزندی ، لایه‌های عمیق‌تر بعضی امور مبتلا‌به جامعه و رسانه بررسی شود.
کد خبر: ۲۸۷۲۶۲

مثل همیشه نگاه عمیق و کارشناسانه ایشان به موضوعات جدی تربیتی و دینی فرصت مغتنمی فراهم آورد تا زوایای پنهان بعضی آسیب‌های موجود در تولیدات رسانه، پرتوافکنی شده و مسیر برای ادامه راه هموارتر شود.

رهنمودها صرفا مبتنی بر آسیب‌شناسی و یا ترسیم مسیر صحیح حرکت رسانه نبود بلکه با نگاه هنرمندانه و زمان‌شناسی هوشمندانه در طرح بعضی روش‌ها و نهایتا خلق فرصت‌های جدید، افق تازه و امیدبخشی برای حاکمیت گسترده‌تر روح پیام الهی و انسانی در تولیدات رسانه ملی فراهم نمود.

تحول در برنامه‌های معرفتی و ضرورت طرح غیرمستقیم، جذاب و تاثیرگذار آموزه‌های دینی به جای بعضی برنامه‌های مستقیم ، نگاه صحیح و ظریف به خانواده و الگوسازی موثر برای آحاد جامعه، توجه به هدایت و ارتقای رفتار مردم به جای دنباله‌روی از بعضی روابط ناسالم نهادینه شده ، گذار از نگاه سطحی در طرح موضوعات به پردازش عالمانه و توجه عمیق برای تاثیرگذاری درازمدت در همه ساختارها، مراقبت و پاسداشت حریم مقدس زن در جامعه، آنگونه که شایسته مقام زن مسلمان است و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد، از جمله مواردی بود که درباره آنها بحث و بررسی شد.

اشراف کامل رهبری به عملکرد سازمان و بیان دقیق و همه‌جانبه نقاط قوت و خدمات ارزشمند همکاران رسانه ملی در تمامی بخش‌ها؛ اینجانب را از بیان گزارش جامع عملکرد 5 ساله بی‌نیاز کرد.

جان این دیدار تاکید بر این واقعیت بود که «خودت باش!» چراکه وقتی از منظر اعتقادی خودت و نه جایگاه مدیریتی صرف به عملکرد رسانه نگاه می‌کنی ، همان هستی که از تو توقع دارم و مواظبت کن تا فضاسازی‌های همیشگی و سطحی شما را از این طریق صحیح باز ندارد.

نتیجه این که انتظار و توقع معظم له از ما مدیران ، هنرمندان و برنامه‌سازان چه در درون خانواده صدا و سیما و چه در جامعه بزرگ همکاران این دستگاه عظیم فرهنگی در سراسر کشور به مراتب فراتر از مرزهایی است که امروز وجود دارد.

این خواسته و مطالبه حق است و انتظار عمومی هم آن است که سیما و صدایی که مزین به نام مقدس جمهوری اسلامی است ، آن گونه باشد که رهبر فرزانه می‌خواهند.

از تمامی هنرمندان ، کارشناسان، منتقدان و صاحبان فکر و قلم می‌خواهم تا در این مسیر صعب و پیچیده دوستان و همراهان خود را یاری کنند.

سید عزت‌الله ضرغامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها