حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو هیات رئیسه مجلس از معرفی دو حقوقدان برای جایگزینی ابراهیم عزیزی از سوی قوه قضاییه خبر داد. نماینده همدان با اشاره به نامه رئیس قوه قضاییه به رئیس مجلس در معرفی عباسعلی کدخدایی، سخنگوی فعلی شورای نگهبان و احمد بیگی حبیب‌آبادی معاون فعلی دادستان انتظامی قضات، گفت: از آنجا که آقای عزیزی به سمت معاونت راهبردی و نظارت رئیس‌جمهور منصوب شده و خود به خود از عضویت در شورای نگهبان مستعفی شناخته می‌شود، ریاست قوه قضاییه با معرفی دو نفر خواستار رای مجلس به یکی از کاندیداها شده است. حاجی‌بابایی با بیان این که رای به این افراد به صورت نسبی است، گفت: چنانچه هر کدام از گزینه‌ها رای بیشتری از مجلس کسب کند، به عضویت شورای نگهبان درخواهد آمد. عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد احتمالا 17‌آبان ماه روز انتخاب این گزینه‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۶۸۱۶

انگلیسی‌ها در ژنو کارشکنی کردند

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که نشست آینده کشورهای 1+5 با ایران در حد معاونان مذاکره‌کنندگان در ژنو خواهد بود. نماینده بروجرد در جمع خبرنگاران گفت: این مذاکرات درخصوص بسته پیشنهادی ایران و مباحث کلان هسته‌ای خواهد بود. وی با بیان این که در حاشیه اجلاس ژنو، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از هیات ایرانی خواست تا درباره بسته پیشنهادی مذاکره شود، افزود: البته انگلیسی‌ها در اجلاس ژنو کارشکنی کرده و دست به اقدامات بدی زدند و افکار عمومی ملت ایران نسبت به آنها منفی خواهد بود.

اسناد جدید نادران

الیاس نادران نماینده تهران که از محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور به دلیل مدرک جعلی وی شکایت کرده است، گفت: اسناد خود را در این زمینه ارائه کرده‌ام و اگر لازم باشد، اسناد جدیدی هم ارائه می‌کنم.

وی افزود: بعد از مراجعه به کمیسیون اصل 90 مطلع شدم هنوز شکایتی که قرار بود از سوی آقای رحیمی درباره ما ارائه شود، اعلام نشده است.

نامه برای معرفی رئیس کمیسیون اصل 90

حسین اسلامی، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: طی نامه‌ای که از سوی اعضای ثابت و غیرثابت کمیسیون به هیات‌رئیسه ارائه شده، حجت‌الاسلام فاکر به عنوان گزینه ریاست این کمیسیون معرفی شده است.

پارازیت‌ها باید بررسی شود

علی مطهری، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی درباره ارسال پارازیت روی ماهواره‌ها و عوارض جانبی آن گفت: باید دید این کار به صورت واقعی انجام می‌شود یا خیر و بعد درخصوص اثرات جانبی آن صحبت کنیم.

افزایش 30 برابری قیمت غذا برای خبرنگاران مجلس

مجلس شورای اسلامی روز گذشته طی تصمیمی که از سوی ریاست سازمان اداری و کارپرداز فرهنگی مجلس گرفته شده بود، فیش غذای خبرنگاران را از مبلغ 100 تومان به 3000 تومان افزایش داد.این تصمیم در حالی گرفته شد که بعد از تصویب کلیات لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس، خبرنگاران پارلمانی تاکید می‌کردند که ظاهرا مجلس برای قشر رسانه‌ای قرار است یارانه‌ها را در مجلس حذف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها