فردا روز حافظ است، شاعری که از او به عنوان یکی از قله‌های ادبیات زبان فارسی نام می‌برند. به همین مناسبت در صفحه (7) می‌توانید مخاطب گفتگویی باشید با دکتر کاووس حسن‌لی، مدیرعلمی مرکز حافظ پژوهشی ایران. حسن‌لی نامی آشنا در عرصه ادبیات آکادمیک ایران و خاصه حافظ‌پژوهشی است. حسن لی معتقد است شعر حافظ مثل آیینه است و همین ویژگی باعث شده تا هر کسی چهره خودش را در آن ببیند. حسن لی منتقد برخی رویکردهای نادرست به اشعار حافظ است، اما این واقعیت را هم گوشزد می‌کند که «حافظ‌خوانی به هر بهانه‌ای مفید است»
کد خبر: ۲۸۶۶۹۶

برنده ادبیات نوبل امسال هم مشخص شد. در صفحه ادبیات (8)‌ می‌توانید مطالبی را درباره هرتامولر نویسنده اهل رومانی و البته آلمانی زبان بخوانید. مطلب اصلی صفحه درباره این نویسنده و زندگی اوست. نگاهی به کتاب «سرزمین گوجه‌های سبز» تنها رمان منتشر شده این نویسنده در ایران و خلاصه یکی از سخنرانی‌های او در 2 سال پیش، دیگر مطالب این صفحه را تشکیل می‌دهند.

«پلیس به دنبال جرایم الکترونیکی» عنوان مطلب اصلی صفحه رادیو و تلویزیون است. تعجب نکنید، این مطلب گزارشی است از پشت صحنه سریال «هوش سیاه» ساخته مسعود آب‌پرور. سریالی پلیسی که درباره جرایم رایانه‌ای است.

در صفحه سیاسی (10)‌ گزارشی درباره چرایی دفاع از فلسطین چاپ شده است. با خواندن این گزارش درمی‌یابید که چرا ایرانی‌ها دفاع از مردم فلسطین را وظیفه می‌دانند و به همین خاطر، دفاع از این سرزمین و مردمان آن، یکی از فصل‌های مهم دیپلماسی ایران است.

صفحه تلنگر (11)‌ این بار سراغ بازی‌های خشن رایانه‌ای و پرطرفدار بودن این بازی‌ها بین نوجوانان رفته است تا با این تیتر «خشونت حقیقی در جهان مجازی» به ذهن ما تلنگری بزند.

مطلب اصلی صفحه دانش (12)‌ به نسل نوین واکسن‌ها اختصاص دارد. واکسن‌هایی که قرار است از فضا بیایند.

اگر به فوتبال علاقه دارید و طرفدار تیم چلسی هستید، مطلب صفحه ورزش (13) را از دست ندهید. این مطلب به نگرانی‌های کارلو آنچلوتی مربی ‌سابق میلان و مربی فعلی چلسی می‌پردازد.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های کارلتو، مشکل پیری در چلسی است. البته آنچلوتی در میلان هم با این مشکل مواجه بود.

در صفحه جامعه (14) می‌توانید مخاطب مطلبی باشید که بر اهمال کاری برخی افراد در انجام امور مربوط به خودشان می‌پردازد. آن هم با این تیتر «کار امروز را به فردا مسپار.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها