نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشته است؛ دولت اوباما هفته گذشته به‌طور محرمانه با 10 متحد کلیدی آمریکا جلسه‌ای درخصوص اعمال تحریم‌های جدید بر ضد ایران برگزار کرده است. به نوشته این نشریه، در این جلسه که شرکت‌کنندگان به طور غیررسمی نام آن را ائتلاف ملت‌های همفکر نهاده‌اند کشورهایی از جمله عربستان، امارات، استرالیا و کره‌جنوبی حضور داشتند.
کد خبر: ۲۸۶۴۰۰

آمریکا: خبری از شهرام امیری نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن اطلاعی درخصوص شهرام امیری، دانشمند ایرانی ندارد؛ این درحالی است که تهران تاکید دارد اسنادی درباره دخالت آمریکا در ربوده‌شدن امیری در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، یان کلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: ما این مساله (اتهام دست داشتن آمریکا در ربودن این شخص) را بررسی می‌کنیم. ما هیچ‌گونه اطلاعی درباره این فرد در اختیار نداریم.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران گفته بود که آمریکا در ناپدیدشدن امیری در حین انجام عمره مفرده در عربستان سعودی دست دارد. وی با بیان این‌که وضعیت شهرام امیری را که به عنوان یک تبعه‌ ایرانی برای شرکت در عمره‌ مفرده به عربستان سفر کرده بود بررسی می‌کنیم، گفت: ما دولت عربستان را مسوول وضعیت او می‌دانیم و براساس برخی اسناد که در دست داریم آمریکایی‌ها را مسوول بازداشت و دستگیری او می‌دانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها