عکاسی ثبت لحظه‌هایی است که شاید هیچگاه امکان تکرار آنها وجود نداشته باشند. سوژه‌های بسیاری هر روزه در مقابل عدسی دوربین‌های افرادی قرار می‌گیرند که مشتاقانه به دنبال شکار مناظر و صحنه‌هایی کمیاب و متفاوت هستند. مناظر طبیعی،‌ چهره افراد،‌ جاذبه‌های تاریخی و معماری یا حتی گذر ستاره‌ها از فراز سر شما، ‌همه و همه می‌توانند اهدافی برای عکاسی باشند.
کد خبر: ۲۸۶۲۱۱

 زمانی که عکسی زیبا و تاثیرگذار را می‌بینید شاید از خود پرسیده باشید چرا من نمی‌توانم چنین عکسی را بگیرم و اکثر اوقات گناه را گردن وسایل خود انداخته‌اید، در حالی که حقیقت این است که در پشت هر تصویر چشم‌نواز پیچ و خم‌های بسیاری وجود دارد و کوچه و پس‌کوچه‌های بسیاری در وادی هنر و تکنیک باید پشت سر گذاشته شود تا مقصد نهایی به تصویری که می‌بینید تبدیل شود.

شاید شما هم اگر راهنمای مناسبی در آموختن این پیچ و خم‌ها داشته باشید بتوانید به چنان نتیجه‌ای برسید از این هفته یکی از برجسته‌ترین راهنماهایی که بخوبی این راه‌ها را می‌شناسد در ستون جدیدی در این صفحه از پیچ و خم‌های تکنیک و هنر عکاسی خواهد نوشت.

اوشین دانیلی زاکاریان،‌ عکاس برجسته ایرانی است که از حدود سال 1370 فعالیت حرفه‌ای خود در عکاسی را آغاز کرد. او تجربه‌های گرانبهایی در زمینه‌های مختلف عکاسی در این مدت به دست آورده است و یکی از پیشگامان عکاسی مناظر نجومی در ایران است. اوشین زاکاریان تاکنون چندین نمایشگاه فردی و گروهی از آثار خود را در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار کرده است و یکی از عکاسان ایرانی حاضر در پروژه بین‌المللی جهان در شب‌TWAN است.

اوشین زاکاریان در ستونی که از این پس هرهفته در سیب منتشر خواهد شد رازهای عکاسی را با مخاطبان خود در میان خواهد گذاشت و علاقه‌مندان در عین حال خواهند توانست سوال‌های خود را با او در میان بگذارند.

پوریا ناظمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها