مردی که برای تامین هزینه موادمخدرش اقدام به سرقت چند دستگاه مینی‌بوس کرده بود، توسط پلیس دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما، چندی پیش به ماموران پلیس خبر دادند که یک مینی‌بوس در استان تهران به سرقت رفته است. صاحب مینی‌بوس در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: «من ماشینم را جلوی در پارک می‌کردم و دزدگیر و قفل‌های آن را هم نصب می‌کردم، اما نمی‌دانم سارق چطور موفق به باز کردن قفل‌ها و از کار انداختن دزدگیر شده است. در طول این سال‌ها که من در این خانه زندگی می‌کنم، چنین اتفاقی نیفتاده بود.»
کد خبر: ۲۸۵۹۲۳

ماموران پلیس تحقیق روی این پرونده را آغاز کرده بودند که چند شکایت جدید به آنها رسید که در همه این شکایت‌ها مالباختگان اعلام کرده بودند مینی‌بوس‌شان به سرقت رفته است.

بررسی پرونده‌ها نشان می‌داد سرقت‌ها به یک شیوه اتفاق افتاده است. از آنجا که سرقت‌‌ها بسیار حرفه‌ای انجام شده بود، پلیس دریافت که سارقان حرفه‌ای و احتمالا سابقه‌دار هستند و شیوه‌ای که به کار برده‌اند شبیه شیوه 2 نفر از سارقان است که پیش از این دستگیر شده بودند. بنابراین پرونده این سارقان یک بار دیگر از بایگانی بیرون کشیده شد و پلیس بررسی روی آنها را آغاز کرد و در نهایت به یکی از سارقان که پیش از این هم چندین فقره سرقت انجام داده بود مشکوک شد. با شناسایی محل زندگی این سارق، او برای پاره‌ای از توضیحات به اداره آگاهی احضار شد. این مرد به دلیل حرف‌های ضد و نقیضش بازداشت شد و سرانجام لب به اعتراف گشود. او گفت: «من موادمخدر مصرف می‌کردم و برای این که بتوانم هزینه‌‌های آن را تامین کنم مجبور به سرقت شدم.»

او ادامه داد: «یک باند سرقت تشکیل دادم و از آنجا که می‌دانستم مینی‌بوس چندان ایمن نیست، این نوع ماشین را برای سرقت انتخاب کردم. با شاه‌کلید در آن را باز کردیم و بعد قفل‌های دیگر را به راحتی می‌بریدیم و ماشین را به سرقت می‌بردیم.

ماشین را به چند مالخر می‌فروختم و پول آن را با همدستانم تقسیم می‌کردم. بیشتر پولی را که به دست می‌آوردم، صرف موادمخدر می‌کردم.»

سرهنگ هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران در این باره گفت: «متهم در حال حاضر در بازداشت است و تحقیقات از او ادامه دارد. این مرد به سرقت 6 فقره مینی‌بوس اعتراف کرده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها