با راهیابی به فینال

والیبال ایران تاریخ‌ساز شد

تیم ملی والیبال ایران پس از چین، کره‌جنوبی را نیز یک بار دیگر به تسلیم واداشت تا با حضور در فینال پانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال جام ملت‌های آسیا و اقیانوسیه ، تاریخ‌ساز شود.
کد خبر: ۲۸۴۷۶۱

والیبال ایران که در سابقه خود یک مقام سومی این رقابت‌ها به سال 2003 دیده می‌شود، برای آن‌که نشان دهد سرفصل تازه‌ای از موفقیت را مورد توجه قرار داده است، بازی‌های خوب خود در مانیل فیلیپین را با پیروزی تحسین‌برانگیز بر کره‌جنوبی قدرتمند کامل کرد تا با عبور از سد این حریف نام آشنا با سابقه 4 بار قهرمانی در جام ملت‌های قاره، برای نخستین بار فینالیست شود.

در این بازی که 5 گیم به طول انجامید، شاگردان حسین معدنی در راه پیروزی سنگ تمام گذاشتند تا با پیروزی 3 بر‌ 2 بر کره جنوبی، حضور در فینال جام ملت‌ها را برای خود معنا کرده و والیبال ایران را در آستانه موفقیتی بزرگ قرار دهند.

یاران معدنی در این دیدار و بسان دیدار با چین و قزاقستان، گیم نخست را با نتیجه 26 بر 24 واگذار کردند، اما در گیم دوم 25بر 20 صاحب برتری شدند تا کره‌ای‌ها دستگیرشان شود که روز سختی را در مقابل ایران پیش رو دارند.

هر چند گیم سوم نیز 28 بر 26 به سود کره نوشته شد، اما در گیم چهارم جوانان شایسته ایران با اسپک‌های کوبنده خود روی پاس‌های طلایی سعید معروف، نفس کره‌ای‌ها را با برتری 25 بر 17 گرفتند تا همه چیز به گیم پنجم کشیده شود.

گیم سرنوشت‌سازی که بچه‌های غیرتمند ایران در آن سنگ تمام گذاشتند تا با درخشش محمد موسوی، محمد محمد‌کاظم، حمزه زرینی، علیرضا نادی و توپ‌گیری‌های احسن‌الله شیرکوند در پشت دفاع و عقب زمین ایران، کره جنوبی قدرتمند 15 بر 11 خلع سلاح شده و مقابل بازی بهتر تیم ایران سر تعظیم فرود آورد.

در دیگر بازی این مرحله ژاپن 3 بر 2 چین راشکست داد تا حریف امروز ایران در فینال مسابقات باشد.

درخشنده: به استیلای شرقی‌ها پایان می‌دهیم

درست چند روز پس از آن که رئیس فدراسیون والیبال قول مدال‌آوری تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را به «جام‌جم» داد این تیم برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات به فینال رسید تا دبیر فدراسیون از لحظه‌شماری برای انتقام از ژاپن و قهرمانی ایران بگوید.

دلیل این امر هم برگزاری رقابت‌های جام جهانی بزرگ (Grand Champion Cup) با حضور 5 قهرمان قاره‌های مختلف دنیا بعلاوه تیم میزبان است که این مسابقه‌های بسیار مهم و دارای جایزه نقدی کلان، 2 ماه بعد در کشور ژاپن برگزار می‌شود.

به همین دلیل حضور ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا به مفهوم راهیابی خودکار تیم ایران به این مسابقه‌هاست.

سعید درخشنده گفت: در جلسه 20 مهر کمیته سابقه‌های F.I.V.B در مورد میزان جایزه نقدی این مسابقه‌ها یا افزایش تیم‌های بزرگ شرکت‌کننده در آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی درعین با اشاره به عملکرد تیمگفت : تیم ایران در این مسابقه‌ها، روند بسیار خوبی از خود نشان داد و با برنامه‌ای حساب شده و شرکت در اردوهای با برنامه بلغارستان و بلگراد و همچنین شرکت در رقابت‌های زیرگروه جهانی و لیگ جهانی با آمادگی کاملی در رقابت‌ها حاضر شده است.

در حقیقت ، این تیم از همه امکانات موجودش بهره‌وری مناسبی داشته و با توجه به پیروزی تیم ما بر کره جنوبی و قزاقستان در رقابت‌های زیر گروه جهانی (خاک ژاپن)‌ و شکست از تیم میزبان در آن مسابقه‌ها، انگیزه بسیار زیادی برای انتقام و پیروزی بر ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا وجود دارد که در این صورت، تیم ما به حاکمیت چشم بادامی‌ها در والیبال قاره پایان خواهد داد، هرچند استرالیایی‌ها هم در دوره گذشته به چنین موفقیتی رسیده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها