مظفری‌زاده حذف شد

گمانه زنی در مورد داور دربی

در حالیکه کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری دیدار استقلال - پرسپولیس باقی مانده، هنوز کمیته داوران به جمع بندی نهایی برای انتخاب داور این مسابقه نرسیده است.
کد خبر: ۲۸۲۸۷۳

به گزارش مهر ، نحوه چیدمان داوران در هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به نوعی بود که می شد حدس زد، گزینه های مورد نظر کمیته داوران برای قضاوت دربی شهر تهران در هفته نهم کدام داوران هستند.

زمانی که کمیته داوران به خداداد افشاریان، محسن ترکی ، مسعود مرادی و سعید مظفری‌زاده استراحت می دهد و به داوران جوانی چون بابک وسیله‌بر ، رحیم مهرپیشه و محمد حسین اسدی فرصت قضاوت می سپارد ، به خوبی پیداست که این داوران برای دیدار حساس هفته آینده انتخاب شده‌اند و یک هفته به دور از میدان خواهند بود تا با آرامش خاطرخود را مهیای بازی بزرگ هفته نهم کنند.

در بین 4 داوری که کاندیدای قضاوت در دربی شصت و هفتم هستند، البته غیبت مسعود مرادی و سعید مظفری‌زاده در هفته هشتم موجه بود. مرادی چهارشنبه شب دیدار ام صلال قطر - سئول کره جنوبی را قضاوت کرده بود و عملا امکان داوری دیدارهای هفته هشتم را نداشت. مظفری‌زاده نیز روز پنجشنبه تیم داوری کشور استرالیا را در مسابقه پاختاکور ازبکستان - الاتحاد عربستان همراهی کرده بود و نمی توانست برای قضاوت دیدارهای هفته هشتم در ایران باشد. (هر دو این بازیها در چارچوب دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد.)

مربعی که از چندی پیش گمانه زنی‌ها حکایت از انتخاب یکی از آنها برای قضاوت دربی می داد، با سفر هفته جاری سعید مظفری‌زاده به فیلیپین برای داوری مسابقات انتخابی نوجوانان آسیا به مثلث مرادی، ترکی و افشاریان تغییر شکل داد. با این شرایط باید منتظر انتخاب یکی از این 3 نفر برای قضاوت دربی باشیم.

مسعود عنایت ، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با این حال تاکید کرده است که هنوز داور داربی مشخص نشده است و تمام اخباری که در این خصوص مطرح شده را گمانه زنی رسانه‌ها خوانده است. او همچنین اعلام کرده بررسی‌های کمیته داوران ادامه دارد و طی 3 روز آینده داور داربی مشخص خواهد شد.

در شرایط فعلی کمیته داوران برای انتخاب داور دربی 3 گزینه پیش رو دارد. نخست محسن ترکی که پس از 14 سال طلسم قضاوت داوران ایرانی در دربی شهر تهران را شکست و بازی برگشت استقلال - پرسپولیس را در فصل گذشته با موفقیت داوری کرد ، دوم مسعود مرادی که باتجربه ترین داور ایران در عرصه بین المللی است و با تکیه بر این کوله بار تجربه شانس بالایی برای قضاوت دربی دارد و دست آخر به خداداد افشاریان می رسیم که از باتجربه ترین داوران لیگ برتر است و پس از سال‌ها قضاوت در لیگ ایران در آخرین روزهای داوری خود فقط قضاوت در یک دربی را کم دارد.

باید تا روزهای میانی هفته منتظر ماند و دید بالاخره کمیته داوران به کدامیک از گزینه‌های یاد شده اعتماد می کند و سوت قضاوت دربی را به او می سپارد.

شصت وهفتمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس روز جمعه 10 مهرماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها