به دلیل وجود فلزات خطرناک صورت گرفت

اعلام 23 برنج غیراستاندارد

گروه اقتصاد: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران از وجود فلزات سنگین نظیر سرب،‌ جیوه و کادمیم بالاتر از حد استاندارد در 23 برند برنج وارداتی موسوم به دانه بلند خبرداد.
کد خبر: ۲۸۱۴۴۰

به گزارش مهر، مهدی پورهاشم گفت: طبق بررسی‌های سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، 23 برند از جمله برندهایی که در روزهای گذشته بالاترین حجم تبلیغات را به خود اختصاص داده بودند،‌ استاندارد نیستند و فلزات سنگین آنها نظیر سرب،‌ جیوه و کادمیم بالاتر از حد مجاز بوده است.

مدیرکل سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران افزود: جزئیات کاملی از این برندها و اعلام اسامی ‌آنها بزودی اعلام می‌شود.

پیش از این، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این‌که میزان پروتئین و خوراک برنج محلی به مراتب بهتر از برنج‌های خارجی است، گفته بود: برنج خارجی در حال عرضه در بازار سرطان‌زاست.

به گزارش فارس، همچنین پورهاشم درباره رعایت استاندارد و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد گفت: طرح استفاده از مصالح استاندارد از ابتدای تیر ماه امسال اجباری است و در هر مرحله از ساخت اگر شاهد تخلف باشیم دستور تخریب ساختمان توسط موسسه استاندارد صادر می‌شود.

وی افزود: امسال بنا به سیاستگذاری رهبر معظم انقلاب سال اصلاح الگوی مصرف است، این اصلاح در آب و برق و سوخت ملموس‌تر است و کارهای تبلیغاتی در این زمینه صورت گرفته است، اما باید در امور دیگر نیز این سیاست جدی گرفته شود زیرا که در سال 100 میلیون متر مربع مسکن در کشور ساخته می‌شود که لازم است تا استانداردهای آن لحاظ شود.

وی اضافه کرد: با یک محاسبه ساده هدر رفت و استهلاک سرمایه در بخش مسکن به طور متوسط سالانه هزار میلیارد تومان است؛ در حالی که می‌توان با رعایت استاندارد و مصالح ساختمانی بهره‌وری در سرمایه این بخش را افزایش داد و در کمتر از 8 سال می‌توان مشکل کمبود مسکن را در کشور حل کرد.

رئیس موسسه استاندارد گفت: استفاده از مصالح ساختمانی و اجرای آن از ابتدای تیر ماه امسال اجباری است، ضمن اینکه در مصوبه هیات دولت هیچ شرایطی برای متراژ در نظر گرفته نشده است و این قانون شامل تمام ساخت و سازها می‌شود.

قیمت خرید تضمینی برنج در سال 88 اعلام شد

همچنین ، دولت قیمت خرید تضمینی انواع برنج تولید داخل را در سال 1388 تعیین کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی انواع برنج تولید داخل را در سال 1388 تعیین کرد.

براساس این مصوبه، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برنج فجر خزر و ارقام مشابه 1250 تومان، برنج سپیدرود 1100 تومان، برنج ندا و نعمت 920 تومان و برنج آمل 750 تومان تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها