رئیس جشنواره رویان خبر داد

253 طرح تحقیقاتی از 41 کشور

حمید گورابی رئیس دهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان از ارسال 253 طرح تحقیقاتی از 41 کشور جهان به جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۷۹۳

به گزارش فارس ، رئیس دهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان صبح امروز در نشستی خبری با بیان این‌که دهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان 2 مهر برگزار می‌شود، افزود: 253 طرح تحقیقاتی از 41 کشور جهان برای شرکت در دهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان ارسال شده که در مقایسه با سال گذشته که 202 طرح بود افزایش قابل توجه داشته است.

وی گفت: بیشترین طرح‌های تحقیقاتی از کشورهای آمریکا با 36 طرح ، ایران با 27 طرح ، ایتالیا با 21 طرح ، چین با 16طرح ، ترکیه با 13طرح و ژاپن با 13طرح به جشنواره رویان فرستاده شده است.

رئیس دهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان اضافه کرد: روال داوری سال جاری جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان با تحول بسیار صورت گرفت که به همت هیئت داوران بین‌المللی شامل 81 داور داخلی و 27 داور خارجی و با همت، اقدمی، دبیر هیئت داوران به انجام رسید.

گورابی گفت: در این جشنواره 253 طرح رسیده بر حسب موضوع توسط مدیران گروه‌های داوری به 6 گروه سلول بنیادی ، ناباروری زنان، ژنتیک، اپیدمیولوژی و سلامت باروری، جنین شناسی و اندرولوژی تقسیم شدند سپس در هر گروه مقالات رسیده بر اساس ضریب نفوذ مجله و ضریب نوآوری موضوع به دقت بررسی شده و طرح‌ها با کارنامه‌های انتشاراتی به مدیران گروه‌ها ارجاع شد.

وی اضافه کرد: 10 طرح اول هر گروه پس از بررسی کل طرح‌ها توسط مدیران گروه انتخاب شد و به مرحله دوم داوری رسید. در این انتخاب علاوه بر انتشارات و ضرایب نفوذ مجلات، نظر کیفی مدیران گروه نیز دخالت داده شد تا موضوعات جالب و کاربردی صرفاً به دلیل ضریب نفوذ پایین مجلات بالینی حذف نشوند. در مرحله دوم طرح‌ها به داوران بین‌المللی ارسال شده است. امتیازات آنها جمع آوری شد و در نهایت در جلسه نهایی داوری با حضور داوران ایرانی از گروه‌های مختلف 10 طرح اول گروه با در نظر گرفتن رأی داوران بین‌المللی بررسی و نفر اول هر گروه مشخص شد.

گورابی با بیان اینکه امسال 3 طرح ایرانی نیز توانستند جزو 10 طرح اول بین‌المللی قرار گیرند که به عنوان برندگان ایرانی جشنواره معرفی شدند ، اظهار داشت: مهمترین ثمره جشنواره‌های بین‌المللی این است که محققان کشورها می‌توانند از امکانات و تجربیان یکدیگر در پیشبرد کارهای تحقیقاتی خود استفاده کنند.

رئیس دهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان گفت: در این جشنواره 73 طرح ناباروری مردان، 37 طرح ژنتیک، 73 طرح ناباروری زنان، 73 طرح اندرولوژی، 79 طرح جنین‌شناسی و 10 طرح اپیدمیولوژی حضور داشتند.امسال برای آموزش بیشتر دانشجویان یک پیش‌کنگره به زبان فارسی در 31 شهریور برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها