پژوهشگران ایرلندی با تاکید بر اینکه استفاده از موشها به عنوان مدلهای حیوانی می تواند پایان یابد نشان دادند که نتایج آزمایش داروها روی بیدها، مگسها و کرمهای حشرات می تواند اثرات بهتری نسبت به آزمایش روی موشها داشته باشد.
کد خبر: ۲۷۹۹۸۸

محققان دانشگاه ملی ایرلند در تحقیقات خود نشان دادند که اگر از این مدلهای حیوانی جدید در آزمایشگاهها استفاده شود تعداد موشهایی که در آزمایش مواد شیمیایی و باکتریها استفاده می شوند 80 درصد کاهش خواهد یافت. نتیجه این اقدام، صرفه جویی در زمان و هزینه ها است.

به گفته این محققان، آزمایشات اولیه داروها می تواند اول روی نوزادان کرمی شکل حشرات انجام شود و در مرحله بعدی روی موشها آزمایش شود. این متد سریعتر است. به طوری که آزمایش روی حشرات می تواند ظرف 48 ساعت نتیجه بدهد. این درحالی است جواب آزمایش روی موشها پس از چهار تا 6 هفته آماده می شود.

این دانشمندان کشف کردند که سلولهای سیستم ایمنی پستانداران و حشرات به یک روش عمل می کنند به طوری که 90 درصد از سیستم ایمنی حشرات عملکردی مشابه سیستم ایمنی پستانداران دارد.

براساس گزارش دیسکاور مگزین، این بررسیها نشان می دهد که استفاده از بید و مگس سرکه برای آزمایش داروهای آنتی بیوتیکی نتایجی همانند نتایج این آزمایشات بر روی موشها و سایر پستانداران کوچک دارد.

از دیدگاه اقتصادی، هزینه پرورش یک موش آزمایشگاهی بین 50 تا 70 پوند است. این در حالی است که هزینه یک کرم حشره حداکثر تنها 20 پنس است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها