جام‌جم: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمع‌آوری کتب اسلامی و در اختیار گذاشتن آن به شهروندان از طریق فضای مجازی خبر داد. به گزارش روابط عمومی این سازمان، سیدمحمدجواد شوشتری با اعلام این خبر در مراسم رونمایی ترجمه قرآن استاد حسین استاد ولی در فرهنگسرای پایداری اظهار کرد: ‌مجموعه مدیریت شهری در حال راه‌اندازی فضای مجازی تا 2 ماه دیگر برای در اختیار گذاشتن کتب و متون اسلامی است تا شهروندان با سهولت و از طریق اینترنت به متون اسلامی دسترسی داشته باشند.
کد خبر: ۲۷۹۴۵۹

عکس‌های ادوارد هریس از ایران

فارس: نمایشگاه «ایران و کره شمالی از درون» شامل عکس‌های مارک ادوارد هریس در شورای امور جهانی در سانفرانسیسکو برگزار شد. در توضیح این نمایشگاه اینچنین نوشته شده است: امروزه غرب تصویری حقیقی از درون کره شمالی و ایران نمی‌بیند، در حالی که جمهوری اسلامی ‌ایران در کانون توجه جهانی به لحاظ سیاست، اجتماع و فرهنگ قرار گرفته است.

هشتمین جشن کتاب و رسانه برتر

جام‌جم: همزمان با هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، هشتمین جشنواره کتاب و رسانه برتر در بخش یادداشت، گزارش، گفتگو، خبر، معرفی کتاب و عکس در تهران برگزار می‌شود. این جشنواره 30 آبان، روز کتاب و رسانه و اصلاح و تربیت در تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه فوتوریست‌ها در برلین

فارس: به مناسبت صدمین سال انتشار مانیفستی که به جنبش فوتوریسم یا آینده‌‌گرایی معروف شد، نمایشگاهی از آثار پیروان این مکتب از نقاشی و مجسمه‌سازی گرفته تا ادبیات در برلین برگزار می‌شود. به گزارش آسوشیتدپرس، عنوان این نمایشگاه «زبان فوتوریست» است.

نمایش آثار تصویرگران کتاب کودک

جام‌جم: جدیدترین آثار اعضای انجمن تصویرگران کتاب کودک اواخر شهریور در خانه هنرمندان تهران به نمایش گذاشته می‌شود. به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، این نمایشگاه از 21 شهریور در تالار ممیز برپا می‌شود و تا 26 شهریور برپا خواهد بود. نمایشگاه آثار اعضای انجمن تصویرگران کتاب کودک معمولا به صورت سالانه در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

زنان فارسی‌سرا، پایان مهر می‌آیند

ایسنا: همایش ‌کارنامه 100 سال شعر زنان فارسی‌سرا پایان مهر ماه برگزار می‌شود. این همایش روزهای 28 و 29 مهر ماه در تالار علاء تورانی دانشگاه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

اهدای تلسکوپ نیوتنی به کتابخانه ملی

جام‌جم: یک ایرانی مقیم آمریکا به مناسبت سال 2009 که از طرف یونسکو سال جهانی نجوم نامگذاری شده است، تلسکوپی نیوتنی به کتابخانه ملی اهدا کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، این تلسکوپ نیوتنی 5/8 اینچی مارک فولر اسکوپ اهدایی به کتابخانه ملی که 30 سال پیش توسط این استاد سابق دانشکده فنی دانشگاه تهران از انگلیس خریداری شده، به منظور آشنایی دانشجویان و محققان علاقه‌مند به علم نجوم در تالار علوم و فنون (تالار رازی) کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نصب و به نمایش درآمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها